یک متخصص بیماری‌های عفونی احتمال ایجاد اپیدمی گوارشی در مناطق زلزله زده را نگران کننده اعلام کرد.

احتمال ایجاد "اپیدمی گوارشی" در مناطق زلزله زده کرمانشاه

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های عفونی احتمال ایجاد اپیدمی گوارشی در مناطق زلزله زده را نگران کننده اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فیض‌الله منصوری وجود آب‌های سطحی و دفع ناکامل بهداشتی فاضلاب‌ها در مناطق زلزله زده را عامل ایجاد بیماری‌های عفونی و اپیدمی دانست.

وی گفت: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و اقدامات خوبی که در مناطق زلزله زده انجام شده، اما همچنان به علت وجود آب‌های سطحی و دفع ناکامل بهداشتی فاضلاب‌ها امکان ایجاد پدیده اپیدمی بخصوص اپیدمی گوارشی وجود دارد.

منصوری شکستگی لوله‌های سطحی در این مناطق را عامل مهمی برای امکان آلودگی آبهای آشامیدنی اعلام کرد و یادآور شد: دستگاه‌های مربوطه باید تلاش بیشتری در این خصوص داشته باشند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: قسمت عمده‌ای از فاضلاب‌ها به فاضلاب شهری وصل شده، اما با شروع فصل گرما، تراکم جمعیت و رعایت ناکافی بهداشت فردی و جمعی نیاز است که در این راستا ارگان‌های مسئول بیشتر پای کار باشند.

 منصوری آموزش بهداشتی خانواده‌ها را در این خصوص بسیار مؤثر دانست و افزود: با آموزش خانواده‌هایی که در کانکس‌ها زندگی می‌کنند سطح آگاهی آنان افزایش می‌یابد و لازم است با خود مراقبتی، در زمینه بهداشت فردی و جمعی تلاش بیستری داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha