عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دلالان برگه معاینه فنی خودرو، سلامت مردم را نشانه رفته‌اند، هشدار داد: این عمل غیرانسانی و غیرقانونی، نشان دهنده بی‌کفایتی دستگاه‌های نظارتی است که موجب به خطر افتادن سلامت مردم، افزایش آمار کشته‌های ناشی از تصادف، افزایش معلولیت‌ها و شیوع انواع بیماری‌ها می‌شود.

دلالان برگه معاینه فنی خودرو، سلامت مردم را نشانه رفته‌اند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دلالان برگه معاینه فنی خودرو، سلامت مردم را نشانه رفته‌اند، هشدار داد: این عمل غیرانسانی و غیرقانونی، نشان دهنده بی‌کفایتی دستگاه‌های نظارتی است که موجب به خطر افتادن سلامت مردم، افزایش آمار کشته‌های ناشی از تصادف، افزایش معلولیت‌ها و شیوع انواع بیماری‌ها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، رمضانعلی سبحانی‌فر در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: معاینه فنی خودرو به این علت قرار داده شده است که از آمار حوادث رانندگی و مشکلاتی که برای سلامت مردم و محیط زیست ایجاد می کند، کاسته شود. حال اگر عده ای اقدام به خرید و فروش برگه معاینه فنی خودرو کنند، واحد فنی و معاینه فنی دیگر معنا ندارد. سوال اینجاست در شرایطی که دستگاه های نظارتی، بازرسی و کنترل وجود دارد، چرا باید افرادی اقدام به خرید و فروش غیر قانونی برگه معاینه فنی کنند؟

وی با بیان این که خرید و فروش غیرقانونی برگه معاینه فنی خودرو، سلامت مردم را دچار مخاطره می کند، ادامه داد: افزایش آلودگی هوا و در پی آن، افزایش بیماری های تنفسی و کاهش ایمنی خودروها از جمله تبعات آسیب زای بی توجهی به معاینه فنی خودرو است که جان انسان ها را مستقیم و غیر مستقیم به خطر می اندازد.

نماینده سبزوار در مجلس تاکید کرد: دستگاه های مختلف نظارتی بر حسب وظیفه ذاتی که بر عهده آنان گذاشته شده است، موظفند بر عملکرد واحدهای معاینه فنی خودرو نظارت دقیق داشته باشد و در صورت مشاهده تخلف، اعمال قانون کنند. دستگاه های نظارتی باید از این بی قانونی جلوگیری کنند، در غیر این صورت ماهیت عملکردی خود را از دست خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha