سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 241348

محققان کانادایی دریافتند، ابروهای کوتاه با قابلیت تحرک بالا امکان برقراری نوعی ارتباط را برای انسان های اولیه فراهم کرد و موجب پیشرفت سریع روابط اجتماعی آن ها در مقایسه با سایر بدویان شد.

نقش ابرو در برقراری ارتباطات اجتماعی

سلامت نیوز:محققان کانادایی دریافتند، ابروهای کوتاه با قابلیت تحرک بالا امکان برقراری نوعی ارتباط را برای انسان های اولیه فراهم کرد و موجب پیشرفت سریع روابط اجتماعی آن ها در مقایسه با سایر بدویان شد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، مطالعه ظاهر سایر جانوران سرنخ هایی را از نقش ابروهای پرپشت و کمانی شکل برای انسان به دست می دهد.یکی از نشانه های قدرت نر غالب در بین شاه بابون ها وجود دو برجستگی رنگی در دو طرف پوزه آن ها است. به اعتقاد محققان، ابروهای پرپشت برای انسان های اولیه نیز نقش مشابهی داشته و امکان شناسایی نر غالب را فراهم می کرد.


به گزارش آسوشیتدپرس،تغییر شکل ابروها و کوتاه شدن آن ها موجب شد چهره انسان کشیده تر شود و امکان نمایش احساسات دوستانه تر فراهم شود. در نتیجه انسان ها توانستند پیوندهای اجتماعی محکم تری را با یکدیگر برقرار کنند.


با وجود این برخی از محققان معتقدند داشتن ابروهای بزرگ یکی از ضروریات انسان های اولیه بوده است تا فضای خالی بین حفره چشم ها و محل قرار گیری مغز را پر کرده و در زمان جویدن غذا شکل کلی جمجمه را تثبیت کند.
برای بررسی این نظریه، محققان جمجمه یک انسان هایدلبرگی را که بین 200 هزار تا 600 هزار سال قبل روی زمین سکونت داشته اسکن کرده و با استفاده از مدل سازی کامپیوتری اندازه ابروهای آن را کوچکتر کردند. در نتیجه این بررسی مشخص شد تغییر اندازه ابرو هیچ تاثیری بر یکپارچگی ساختار جمجمه ندارد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Ecology & Evolution منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha