نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از دولت خواست با قطع یارانه به افراد متمول هزینه این بخش را در جهت حمایت مالی از افراد پشت نوبتی تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بکار گیرد.

مستمری مددجویان بهزیستی در سال ۹۷ چند درصد افزایش پیدا می کند؟

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از دولت خواست با قطع یارانه به افراد متمول هزینه این بخش را در جهت حمایت مالی از افراد پشت نوبتی تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بکار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز، مسعود رضایی در گفت و گو با خانه ملت، در مورد اظهارنظر رئیس سازمان بهزیستی مبنی بر اینکه درآمد حاصل از حذف یارانه نقدی ۳ دهک بالای جامعه به افراد پشت نوبت پرداخت خواهد شد گفت: فلسفه دادن یارانه در حقیقت همین بود که به دست نیازمندان جامعه برسد و سیستم هوشمندی که در این رابطه تعریف شد نیز با هدف این بود که اگر نرخ حامل‌های سوخت افزایش پیدا کرد، مبلغ اضافه شده در راه خدمات‌رسانی به فقرا مورد استفاده قرار بگیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه پرداخت یارانه‌ها به عموم مردم روش اشتباهی بود، ضمن اینکه پالایش کردن برای شناسایی افراد نیازمندی که مستحق دریافت یارانه باشند نیز دشوار بود.

وی تاکید کرد: این وظیفه دولت است که افراد نیازمند جامعه را شناسایی کند و با قطع پرداخت یارانه به افرادی که متمول هستند هزینه این بخش را در جهت حمایت مالی از افراد پشت نوبتی تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بکار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته بر اساس گزارش رئیس سازمان بهزیستی، از ابتدای سال ۱۰ درصد به مستمری فعلی مددجویان افزوده می شود.

رضایی با تاکید بر اینکه ما باید در جهتی حرکت کنیم که کمک‌های نقدی دولت تنها در اختیار افراد نیازمند جامعه قرار بگیرد یادآور شد: امروزه در کشورهای توسعه یافته همزمان با اقتصاد، فرهنگ جامعه نیز رشد پیدا می‌کند، کما اینکه در این رابطه رفراندوم برگزار می‌کنند و از این طریق مردم متمول از دریافت یارانه دولتی انصراف می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون باید از طریق فرهنگسازی از کانال رسانه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که افراد بی نیاز از دریافت یارانه برای انصراف اعلام آمادگی کنند تا این مبلغ در مسیر توسعه کشور هزینه شود چرا که قطعا می‌توان با اعتبارات حاصل از این بخش هر سال مشکلات اقتصادی یکی از استان‌های کشور را برطرف کرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرداخت یارانه به صورت نقدی باعث افزایش تورم می‌شود تصریح کرد: یارانه باید به صورت کمک‌های غیرنقدی پرداخت شود، چرا که روش پرداخت نقدی باعث ایجاد تنبلی افراد و افزایش نرخ بیکاری در سطح جامعه می‌شود، بنابراین بهتر است یارانه در تعرفه قبوض آب، برق، گاز و ....افراد نیازمندی که شناسایی شده‌اند، لحاظ شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نگار ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
    0 0
    سلام . قبولی طاعات و عبادات خواهشن پیگیری کنید چرا افزایش 14 درصد اضافه نشده به مستمری ها .؟؟؟ واقعا مگه چقدر میشه یک نفر که 53 هزارت مستمری میگیره 14 درصد اضافه بشه چقدر میشه (میشه یک نفره 7 هزار ت افزایش ) که همینو هم قول میدن و انجام نمیشه. ؟؟؟ قرار شد از فروردین ماه انجام بشود. نشد. گفتن اردیبهشت واریز میشه تا الان که واریز نشده... قبلا هم به صورت زیر پرداخت میشده. پرداخت ها از تاریخ 27 /2/ 96 تا 28 /12/ 96 یک نفره کل سال 96 . تا تاریخ 12/26/ 96 53 ت مستمری اصلی 95 ت افزایش یارانه 45ت یارانه .جمع کلشون میشه 193 هزارت تا تاریخ 12/12/ 96 افزایش 14 درصد پس چی؟ سال 97 کجا رفت ؟ افزایش 14 درصد مستمریی امروز انجام نشده . در حساب ها همان روال قبل پرداخت شده. یک نفره واریزی . 97/ 2/ 27 53 ت مستمری اصلی 95 ت افزایش یارانه 45ت یارانه .جمع کلشون میشه 193 هزارت . به این صورت پرداخت شده