کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی خراسان رضوی، روز گذشته پس از انجام معاینات دقیق و مصاحبه با مرد معروف به «زالوی کثیف» اعلام کرد که «ع-الف» بیماری روانی ندارد و مسئول اعمال خویش است.

پزشکی قانونی: «زالوی کثیف» روانی نیست

سلامت نیوز: کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی خراسان رضوی، روز گذشته پس از انجام معاینات دقیق و مصاحبه با مرد معروف به «زالوی کثیف» اعلام کرد که «ع-الف» بیماری روانی ندارد و مسئول اعمال خویش است.

به گزارش سلامت نیوز، معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور جرایم خاص، صبح روز گذشته در گفت و گویی اختصاصی با خراسان گفت: با توجه به اهمیت پرونده قتل دختر بچه شش ساله افغانی در مشهد، این پرونده در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می گیرد. قاضی سیدجواد حسینی افزود: تحقیقات در پرونده معروف به «زالوی کثیف» مراحل پایانی خود را می گذراند و طبق نظر بازپرس ویژه قتل عمد، تا آخر هفته کیفرخواست آن نیز در شعبه اظهارنظر دادسرای عمومی و انقلاب به صورت ویژه دردستور کار قرار خواهد گرفت. این مقام قضایی با اشاره به اعلام نظر پزشکی قانونی درباره متهم اضافه کرد: کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی خراسان رضوی با ارسال نظر و گزارش معاینات انجام شده به شعبه 208 دادسرای مشهد اعلام کرد: اختلال عمده روان پزشکی که سبب سلب قوه تمیز و اراده از وی گردد احراز نشد و متهم مسئول اعمال خودش است. قاضی حسینی با تاکید بر این که این گونه پرونده ها با حساسیت و دقت خاصی در دادسرا پیگیری می شود، تصریح کرد: متهم در بخشی از اظهارات خود مدعی شد که هنگام ارتکاب جرم به دلیل مصرف مواد مخدر صنعتی و سنتی حالت طبیعی نداشت که به همین دلیل وی برای انجام معاینات تخصصی به پزشکی قانونی معرفی شده بود.
وی درباره آخرین وضعیت پرونده معروف به «زالوی کثیف» نیز گفت: از آن جا که متهم نتوانست وکیلی را به دادسرا معرفی کند به همین دلیل، دستگاه قضایی بلافاصله وکیل تسخیری برای دفاع از حقوق متهم به شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های جنایی معرفی کرد تا وکیل مدافع در همه مراحل دادرسی در کنار متهم باشد و از وی دفاع کند.
معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: کنسولگری افغانستان نیز وکیلی را برای دفاع از حقوق اولیای دم به دادسرا معرفی کرده است و این پرونده با دقت و سرعت، مراحل رسیدگی را طی می کند.
وی درباره اظهارنظرهای ناآگاهانه در برخی از سایت های خبری خاطرنشان کرد: طبق بررسی های دقیق و نظریه پزشکی قانونی، دخترک شش ساله، مورد تجاوز قرار نگرفته اما متهم اعتراف کرد که وی را مورد آزار جنسی قرار داده است. قاضی حسینی با اشاره به انگیزه متهم برای ارتکاب جنایت نیز گفت: متهم 41 ساله دخترک را فریب داده و با کشاندن وی به منزل مسکونی، او را مورد آزار جنسی قرار داده ولی برای آن که با افشای موضوع رسوا نشود وی را به قتل رسانده است.
سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد به خانواده ها نیز توصیه کرد: مراقب فرزندان خردسال خود باشند و به ویژه کودکان را برای خرید مایحتاج زندگی در ساعات خلوت به بیرون از منزل نفرستند چرا که برخی انسان نماهای «گرگ صفت» و هوسران بلافاصله تحت تاثیر وسوسه های شیطانی قرار می گیرند و خدای ناخواسته حوادث تلخی مانند ماجرای مرد معروف به «زالوی کثیف» رخ می دهد. وی همچنین افزود: خانواده ها این گونه موضوعات را از همان سنین کودکی به فرزندانشان آموزش بدهند و در نوع پوشش آن ها دقت کنند تا به راحتی در چنگ افراد شیطان صفت گرفتار نشوند.
گزارش خراسان حاکی است در همین حال دادستان مرکز خراسان رضوی نیز با اشاره به شعارهای مهاجران افغانی در کنار هموطنان ایرانی در تقدیر از دستگاه قضایی مشهد گفت: در پیگیری و رسیدگی به پرونده های قضایی، هیچ تفاوتی بین ایرانی یا اتباع خارجی دیگر در کشور وجود ندارد و حتی این گونه پرونده ها به طور ویژه و خارج از نوبت نیز رسیدگی می شود.
 وی با تقدیر از ابراز محبت مهاجران افغانی به دستگاه قضایی اضافه کرد: این اطمینان را به مردم و همچنین عزیزان افغانی می دهیم که این پرونده در اندک زمان ممکن رسیدگی می شود. قاضی «غلامعلی صادقی» همچنین با قدردانی از سرعت عمل کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی و تلاش شبانه روزی بازپرس ویژه قتل عمد برای شناسایی و دستگیری متهم در کمتر از 48 ساعت تصریح کرد: با تاکید دکتر مظفری (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) جلسات محاکمه متهم این پرونده در دادگاه کیفری نیز به صورت ویژه و خارج از نوبت برگزار می شود تا هر چه سریع تر حکم صادره به مرحله اجرا درآید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha