یک متخصص قلب و عروق گفت: افرادی که از فشار خون بالا برخوردار هستند، با ریسک سکته مغزی یا سکته قلبی مواجه می‌شوند همچنین اگر به درمان این بیماری توجه نشود این بیماری می‌تواند در عملکرد کلیه‌ها اختلال ایجاد کند.

ارتباط فشار خون و بیماری‌های قلبی

سلامت نیوز:یک متخصص قلب و عروق گفت: افرادی که از فشار خون بالا برخوردار هستند، با ریسک سکته مغزی یا سکته قلبی مواجه می‌شوند همچنین اگر به درمان این بیماری توجه نشود این بیماری می‌تواند در عملکرد کلیه‌ها اختلال ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مرتضی آبدار اصفهانی ، درخصوص ارتباط فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی اظهار داشت: افرادی که از فشار خون بالا برخوردار هستند، با ریسک داشتن سکته مغزی یا سکته قلبی مواجه می‌شوند، اگر به درمان این بیماری توجه نشود می تواند در عملکرد کلیه‌ها اختلال ایجاد کند و قلب شما خارج از اندازه معمول بزرگ شود و کار آنی خود را با این‌کار از دست بدهد.

وی گفت: این امر سبب اخلال در کار قلب می‌شود و چه بسا خطر سکته قلبی شما را تشدید می‌کند، اگر فردی از بیماری فشار خون رنج می‌برد، کم کردن آن تا میزان 5 میلی لیتر جیوه، می‌تواند خطر سکته قلبی شما را به میزان 20% تقلیل دهد.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه فشار خون یعنی فشار خونی که درشریان‌ها یا سرخرگ‌های بدن جریان دارد گفت: برای اینکه خون در رگ‌ها جریان یابد به مقداری فشار نیاز دارد، اگر دیواره‌های سرخرگ‌ها قابلیت انعطاف طبیعی خودشان را از دست بدهند و سفت شوند و به موازات آن‌ها، رگ‌های کوچکتر نیز منقبض یا تنگ‌تر شوند.

اصفهانی تصریح کرد: قلب تلمبه‌ای است که با منقبض شدن ماهیچه‌های آن و شل شدن مجدد، می‌تپد، فشار خون بدن که در رگ‌ها جریان دارد در زمان‌های مختلف و در این تپیدن‌ها، مختلف است. بالاترین فشار که آنرا (فشار سیستولیک) می‌گویند همچنین پایین‌ترین فشار (که به آن فشار دیاستولیک می گویند) در بین تپش‌ها یا ضربانات قلب ظاهر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha