بیش از 4 ماه از زلزله ویرانگر 21 آبان در استان کرمانشاه می‌گذرد؛ زلزله‌ای که بیش از 50 هزار میلیارد ریال خسارت و صدها کشته و هزاران مصدوم برجای گذاشت. با گذشت ماه‌ها از این حادثه، هنوز مشکلات آسیب‌دیدگان ادامه دارد.

مستاجران زلزله‌زده فراموش شدند

سلامت نیوز: بیش از 4 ماه از زلزله ویرانگر 21 آبان در استان کرمانشاه می‌گذرد؛ زلزله‌ای که بیش از 50 هزار میلیارد ریال خسارت و صدها کشته و هزاران مصدوم برجای گذاشت.  با گذشت ماه‌ها از این حادثه، هنوز مشکلات آسیب‌دیدگان ادامه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، گفت‌وگوی ما را با حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضومجمع نمایندگان کرمانشاه، در این باره بخوانید.

از وضع فعلی مردم زلزله‌زده باخبرید؟
بله. شرایط جوی منطقه و وضع بهداشتی نامطلوب موجب بروز امراض شدیدی در منطقه شده است. از سوی دیگر، با وجود اعلام پایان ارائه کانکس به زلزله‌زدگان و برگزاری جشن پایان ساخت کانکس، همچنان شاهد هستیم حدود 50 درصد از مردم کانکس دریافت نکرده‌اند و در چادرها به سر می‌برند و این شرایط برای مردم بسیار سخت است.

عملکرد بنیاد مسکن را در بازسازی مناطق زلزله‌زده چطور ارزیابی می‌کنید؟

تعلل بی‌جای بنیاد مسکن به عنوان پیمانکار کار را کند و زندگی را برای زلزله‌زدگان دشوار کرده است. بنیاد مسکن بزرگ‌ترین پیمانکار ورشکسته کشور و سپردن سامان دادن به گوشه‌ای از یک بحران در منطقه حساس مرزی به بنیاد مسکن، کاری غیرکارشناسی است.
 
کار مستاجران زلزله‌زده به کجا کشید؟

حدود 3 هزار خانواده زلزله‌زده مستأجرند. محل سکونت آن‌ها خراب شده است و نمی‌توانند مالکیت خود را احراز کنند. قرار بود دولت هزینه اسکان یک سال را به مستاجران بدهد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است و از این بابت از مسئولان گلایه داریم. مستاجران زلزله‌زده بیشترین آسیب را در این رویداد دیدند و شرایط خوبی ندارند. 

اوقاف موانعی در این زمینه ایجاد کرده است و ادعاهای اثبات‌نشده‌ای دارد. بر اساس این ادعاها هم بسیاری از زلزله‌زدگان نمی‌توانند خانه‌های خود را بسازند. به همین دلیل از اوقاف خواسته‌ایم در این زمینه تجدید نظر کند تا مردم زلزله‌زده بتوانند خانه‌های خود را سریع‌تر بازسازی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha