سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 241723

دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی با اشاره به ابتلای 150 هزار نفر به بیماری ارثی شبکیه در ایران گفت: این بیماری تاکنون درمان خاصی نداشته اما اخیرا ژن ‌درمانی در این زمینه کاربرد پیدا کرده است که امیدواریم ایران نیز به ‌زودی به این موفقیت دست یابد.

ژن درمانی در خدمت درمان بیماری ارثی شبکیه

سلامت نیوز: دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی با اشاره به ابتلای 150 هزار نفر به بیماری ارثی شبکیه در ایران گفت: این بیماری تاکنون درمان خاصی نداشته اما اخیرا ژن ‌درمانی در این زمینه کاربرد پیدا کرده است که امیدواریم ایران نیز به ‌زودی به این موفقیت دست یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر فرزاد پاکدل اظهار کرد: بینایی مبتلایان به این بیماری پس از تولد به مرور کم می شود و در نهایت نابینا می‌شوند.
وی با بیان این که مشاوره پیش از ازدواج در شناسایی به موقع و پیشگیری از این بیماری مؤثر است، افزود: موارد ابتلا به این بیماری در شهرهای مختلف ایران وجود دارد و مناطقی که ازدواج فامیلی در انها بیشتر است و این ژن در افراد وجود دارد، مبتلایان بیشتری دارند.


وی با اشاره به این که این دوره از همایش، هشتمین دوره از همایش سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی و بینایی است، افزود:‌ همکاران مختلفی در حوزه بینایی و چشم‌پزشکی و علوم پایه، فیزیک، فیزیک پزشکی، مکانیک، نرم‌افزار، سلول بنیادی و ژن‌درمانی در این همایش حضور خواهند داشت و هدف از برگزاری آن ارائه آخرین دستاوردهای چشم‌پزشکی و بینایی در ایران و جهان است.


دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی خاطرنشان کرد: دو سمپوزیوم کوچک نیز در حوزه قرنیه و شبکیه خواهیم داشت و دستاوردهای جدید در این زمینه مورد بحث قرار می‌گیرد.
پاکدل گفت: بازسازی قرنیه در ایران و جهان یکی از مشکلات حوزه چشم‌پزشکی است که دانشمندان در حال بررسی برای رسیدن به موفقیت در این حوزه هستند و یک سمپوزیوم به این موضوع اختصاص دارد. همچنین ارزیابی و درمان بیماری‌های ارثی شبکیه در قالب یکی دیگر از سمپوزیوم‌های کوچک مورد بحث قرار می‌گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha