سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 241767

در حالیکه سرمای شدید هوا خطر مرگ را برای بیماران قلبی – عروقی و تنفسی افزایش می‌دهد گرمای هوا این خطر را در مبتلایان به مشکلات کلیوی تشدید می‌کند.

خطر گرمای شدید هوا برای مبتلایان به بیماری‌ کلیوی

سلامت نیوز:در حالیکه سرمای شدید هوا خطر مرگ را برای بیماران قلبی – عروقی و تنفسی افزایش می‌دهد گرمای هوا این خطر را در مبتلایان به مشکلات کلیوی تشدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد موج گرما و سرمای هوا روی افراد مبتلا به برخی انواع بیماری‌ها اثرات مختلفی دارد.

در این مطالعه پزشکان ژاپنی به جمع‌آوری اطلاعات دمایی و مقایسه آن با آمار مرگ و میر در بازه ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۴ و مراجعه بیماران به بخش اورژانس در فاصله سال‌ها ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ در یکی از شهرهای آمریکا پرداختند.

آنها اظهار داشتند: در حالیکه تبعات گرما و سرمای شدید هوا مورد تایید است اما تحلیل‌های کافی در مقایسه تاثیر دمای هوا روی مرگ و میر و انواع بیماری‌ها انجام نگرفته است.

این تیم تخصصی دریافتند خطر نسبی مرگ و میر به طور کلی در وضعیت نامتعادل دمایی افزایش می‌یابد اما افراد پرخطر بسته به نوع شرایط جسمی‌شان به شکل متفاوتی تحت تاثیر این شرایط قرار می‌گیرند.

این خطر در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی یا ریوی در فصل زمستان افزایش می‌یابد و در فصل تابستان خیلی چشمگیر نیست هر چند در مبتلایان به بیماری‌های کلیوی عکس این وضعیت صادق است.

به گزارش شبکه ان دی تی وی، همچنین این بررسی نشان داد که بیماری دیابت واکنش مشخصی به افزایش و کاهش غیرعادی دما نشان نمی‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha