جامعه آزمایشگاهیان کشور خواستار ثبت این روز در تقویم ملی کشور است.

روز آزمایشگاهیان در تقویم کشور ثبت شود/تسریع در پرداخت مطالبات

سلامت نیوز:جامعه آزمایشگاهیان کشور خواستار ثبت این روز در تقویم ملی کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مراسم بزرگداشت روز آزمایشگاهیان کشور و زادروز حکیم سید اسماعیل جرجانی چهارشنبه شب با حضور جامعه آزمایشگاهیان کشور در سالن اجتماعات مرکز قلب تهران برگزار شد.

در این مراسم ابتدا دکتر محمدصاحب الزمانی دبیر مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی، با خیرمقدم به همه شرکت کنندگان و آزمایشگاهیان کشور، گفت: با توجه به وضعیت نابسامان آزمایشگاه های تشخیص طبی، با مذاکراتی که با  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشته ایم، پذیرفتند ۴ ماه از مطالبات آزمایشگاه های تشخیص طبی را پرداخت کنند و بقیه مطالبات یک ماه دیگر به صورت ۳ ماه به ۳ ماه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: یکی از خواسته مهم جامعه آزمایشگاهیان کشور ثبت این روز در تقویم ملی است ما هرساله به همت انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ایران، انجمن علمی دکترای علوم آزمایشگاهی ایران، انجمن علمی آسیب شناسی و انجمن صنفی این روز را گرامی می داریم و امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی زادروز حکیم جرجانی را به عنوان روز آزمایشگاهیان کشور در تقویم ملی ثبت کند.

در این مراسم دکتر محمد جواد غروی دبیر انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی ایران، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های حکیم جرجانی این بود که اولین کسی است که به زبان فارسی کتاب پزشکی نوشت و رشته علوم آزمایشگاهی از دیرباز زیربنای تحقیقات و پژوهش های علمی از عوامل توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف پزشکی در جهان معاصر به شمار می رفته است.

در ادامه دکتر مهدی بوترابی رئیس انجمن علمی دکترای علوم آزمایشگاهی ایران، افزود: امیدوارم روز آزمایشگاهیان به عنوان یک روز ملی در تقویم کشوری به ثبت برسد تا این جلسات و برنامه ها باعث اتحاد و یکرنگی جامعه آزمایشگاهیان شود و کمک کند تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

در این مراسم دکتر برومند دبیر انجمن آسیب شناسی ایران، اظهار داشت: اعتبار ما و اهمیت ما در کاری است که انجام می دهیم و در آزمایشگاه، بالین روز به روز اهمیت خودش را بیشتر نشان می دهد و باید سعی کنیم اهمیت خودمان را در درجه اول به مردم و به بقیه همکارانی که در این زمینه خدمت بشناسانیم و با تاکید بر نکات مشترک این اهمیت را به بقیه بشناسانیم.

در پایان این مراسم، از برگزیدگان انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران، انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ایران، انجمن علمی آسیب شناسی و جامعه صنفی آزمایشگاهیان بالینی کشور تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha