کبد یک عضو مهم و کلیدی در بدن است که نقش اساسی را در سیستم گوارش بدن ایفاء می کند، از اینرو هر ساله ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) به عنوان روز جهانی کبد اعلام شده است.

مواد خوراکی مفید در حفظ سلامت کبد را بشناسید

سلامت نیوز:کبد یک عضو مهم و کلیدی در بدن است که نقش اساسی را در سیستم گوارش بدن ایفاء می کند، از اینرو هر ساله ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) به عنوان روز جهانی کبد اعلام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، کبد به عنوان یک عضو حیاتی در بدن، نقش های مهم زیادی نظیر حذف مواد زائد و دفع مواد سمی مضر از خون را انجام می دهد. از اینرو حفظ سلامت کبد بسیار حائز اهمیت است و با مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل قابل انجام است. در ادامه به برخی از این مواد خوراکی مفید اشاره می شود.

چغندر

چغندر به خاطر داشتن مقادیر زیاد فلاوونوئیدها و بتاکاروتن برای کبد مفید است از اینرو برای حفظ سلامت کبد، این سبزی را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

سبزیجات پربرگ سبز

مصرف سبزیجات پربرگ مانند اسفناج و کاهو که حاوی کلروفیل هستند به حذف سموم طبیعی از جریان خون کمک می کند.

آووکادو

خوردن آووکادو بیشتر موجب افزایش تولید آنتی اکسیدان گلوتاتیون در بدن می شود که به کبد در فرآیند تصفیه و دفع سموم مضر کمک می کند.

گردو

گردو سرشار از گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا۳ است که به کبد در فرآیند پاکسازی کمک می کند.

هویج

از آنجائیکه هویج منبع خوب گلوتاتیون است به حفظ سلامت کبد کمک می کند. گلوتاتیون پروتئینی است که به سم زدایی از کبد کمک می کند. هویج همچنین سرشار از فلاوونوئیدها و بتاکاروتن گیاهی است.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که خاصیت ضدالتهابی، ضد تومورسازی و ضداکسایشی دارد. این ادویه منبع خوبی برای مقابله با ویروس یا عفونت کبدی است.

بروکلی

کلم بروکلی برای کبد فوق العاده مفید است چراکه به پیشگیری از بیماری کبد چرب غیرالکلی کمک می کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha