شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 241984

ارتباط بین آرتروز و باکتری‌های موجود در روده غیرعادی است، اما بررسی‌های انجام شده حاکی از وجود این رابطه است.

باکتری‌های روده موجب درد مفاصل می‌شود

سلامت نیوز:ارتباط بین آرتروز و باکتری‌های موجود در روده غیرعادی است، اما بررسی‌های انجام شده حاکی از وجود این رابطه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، چاقی با انواع خطرات برای سلامتی همراه است که می‌توان به دیابت و بیماری‌های قلبی-عروقی اشاره کرد. همچنین می‌تواند به آرتروز هم مرتبط باشد. افرادی که وزن مازاد دارند فشار بیشتری بر مفاصل خود وارد می‌کنند؛ به همین دلیل می‌توان گفت خطر ابتلا به آرتروز با بالا رفتن وزن بیشتر می‌شود.

محققان در یک مطالعه جدید به مکانیزمی پرداختند که می‌تواند ارتباط دهنده این دو بیماری باشد و به بررسی باکتری روده پرداختند. در روده‌ها میلیاردها باکتری وجود دارد که برای حفظ سلامت بدن حیاتی هستند.

محققان آمریکایی به بررسی ارتباط بین رژیم غذایی، چاقی، باکتری روده و آرتروز پرداختند. آنها ابتدا موش‌های آزمایشگاهی را برای مدت ۱۲ هفته با رژیم غذایی پرچرب تغذیه کردند. این موجودات به سرعت دچار چاقی و دیابت شدند و میزان چربی بدنی‌شان دو برابر شد. سپس وضعیت باکتری روده آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

محققان همانطور که انتظار داشتند مشاهده کردند میزان باکتری‌های موثر در بروز التهاب در روده موش‌های چاق افزایش یافته و مقدار باکتری‌های پروبیوتیک کاهش پیدا کرده‌است. همزمان، وضعیت التهاب در بدن موش‌هایی با وزن بالا از جمله مفصل زانو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان شرایطی را بوجود آوردند که این موش‌ها مستعد ابتلا به بیماری آرتروز شوند و مشاهده شد بیماری آرتروز در موش‌های چاق خیلی سریع‌تر از موش‌های تحت کنترل پیشرفت کرده‌ است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha