محققان به تازگی دریافتند، یک حقیقت راجع به دو اصطلاح "بدن سالم" و "ذهن سالم" وجود دارد و افرادی که قدرت بدنی بیشتری دارند، ذهن سالم‌تری دارند.

افرادی که محکم دست می‌دهند ذهن سالم‌تری دارند

سلامت نیوز: محققان به تازگی دریافتند، یک حقیقت راجع به دو اصطلاح "بدن سالم" و "ذهن سالم" وجود دارد و افرادی که قدرت بدنی بیشتری دارند، ذهن سالم‌تری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از دیلی‌میل، محققان بر این باورند قدرت بدنی هر فرد در سنین میانسالی، می‌تواند به پیش بینی سلامت ذهن آنها منجر شود.

افرادی که با دیگران محکم دست می‌دهند، توانایی بیشتری در حل مسائل، تست‌های ذهنی و استدلال مباحث دارند. محققان همچنین معتقدند، این افراد در مقایسه با دیگران سریع‌تر عکس‌العمل نشان می‌دهند.

در این مطالعه، از یک پایگاه اطلاعاتی با بررسی بیش از 475 هزار نفر استفاده شد که نشان داد، افرادی که قدرت عضلانی بیشتری در دست‌های خود داشتند، مغر بهتری دارند.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه "منچستر" صورت گرفت، نشان می‌دهد که "ورزش کردن" راه خوبی برای تقویت ذهن است.

مطالعات پیشین نشان داده است، افرادی که به آرامی با دیگران دست می‌دهند، دچار اختلالات بیشتری در بخش "ماده سفید" مغزشان هستند.

ماده سفید مغز یکی از بخش‌های سیستم عصبی مرکزی است که موجب اتصال بخش‌های مختلف مغز به یکدیگر می‌شود.

دکتر جوزف فریث از محققان افتخاری این دانشگاه گفت: سلامت مغز و قدرت عضلانی کاملا با هم مرتبط هستند.

وی ادامه داد، هم اکنون ما نیازمند مطالعات بیشتری هستیم تا دریابیم آیا می‌توان با انجام کارهایی که موجب تقویت عضلات می‌شود، روند سلامت مغز را نیز بهبود بخشید یا خیر.

این مطالعات که در مجله "Schizophrenia Bulletin" منتشر شد، نشان می‌دهد که قدرت دست، می‌تواند توانایی‌های ذهنی افراد در رده سنی 40 تا 55 سال و همچنین بالای  55 سال را پیش‌بینی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha