محققان موفق به شناسایی یک پروتئین در عروق خونی شده اند که با استفاده از دارو فعال می شود و در درمان بیماری های قلبی موثر است.

کشف پروتئینی برای درمان بیماری های قلبی

سلامت نیوز: محققان موفق به شناسایی یک پروتئین در عروق خونی شده اند که با استفاده از دارو فعال می شود و در درمان بیماری های قلبی موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این مطالعات توسط محققان یک موسسه خصوصی به نام The Scripps Research Institute در کالیفرنیا صورت گرفته است. این مطالعه نشان می دهد یک پروتئین به نام GPR68 در درمان بیماری های قلبی موثر است. این پروتئین جریان خون را حس می کند و منجر به انبساط رگ های خونی کوچک که شریانچه (arteriole) نام دارند، می شود.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،،مطالعات قبلی نشان داد رگ های خونی تغییرات جریان خون را حس می کند و در صورت نیاز منبسط می شوند. در واقع پروتئین GPR68 نقش حیاتی در این فرآیند دارد. چنانچه رگ های کوچک انعطاف پذیر نباشند، در صورت بروز لخته، فشار خون قادر به حرکت لخته نخواهد بود و رگ ها مسدود می شوند.
محققان امیدوارند با استفاده از مولکول های کوچک بتوانند عملکرد GPR68 را بهبود ببخشند و از این طریق آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را کاهش دهند.
با توجه به آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حمله قلبی و سکته مغزی عامل اصلی مرگ و نیر در سراسر جهان است.
نتایج این مطالعه در نشریه Cell منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha