شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 242017

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، با نفوذ سامانه بارشی به کشور امروز ( اول اردیبهشت) در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های غربی و مرکزی خزر و به‌تدریج دامنه‌های البرز شرقی و از اواخر وقت در شرق خزر، بخش‌هایی از شمال شرق، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

تهرانی ها! منتظر بارش تگرگ باشید

سلامت نیوز: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، با نفوذ سامانه بارشی به کشور امروز ( اول اردیبهشت) در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های غربی و مرکزی خزر و به‌تدریج دامنه‌های البرز شرقی و از اواخر وقت در شرق خزر، بخش‌هایی از شمال شرق، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم به بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، استان‌های پربارش امروز و فردا (۱ و ۲ اردیبهشت ماه ) را اعلام کرد و گفت: طی امروز و فردا در غالب مناطق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، با نفوذ سامانه بارشی به کشور امروز ( اول اردیبهشت) در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های غربی و مرکزی خزر و به‌تدریج دامنه‌های البرز شرقی و از اواخر وقت در شرق خزر، بخش‌هایی از شمال شرق، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

استان‌های پربارش امروز

وی با اشاره به اینکه شدت بارش امروز در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی در گیلان خواهد بود، گفت: فردا ( ۲ اردیبهشت) این شرایط در این مناطق تداوم خواهد داشت و در بخش‌هایی از استان‌های واقع در شرق، جنوب شرق، جنوب، کرمان و یزد بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

استان‌های پربارش فردا

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود:‌ شدت بارش فردا (۲ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین و بخش‌هایی از استان‌های البرز و تهران خواهد بود.

کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل

وظیفه تاکید کرد:‌ امروز و فردا به سبب نفوذ جریانات شمالی تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و کاهش دما در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز مرکزی رخ خواهد داد که این کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به پنج تا هشت درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در ارتفاعات

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش طی امروز و فردا (۱ و ۲ اردیبهشت) در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی امروز و فردا در غالب مناطق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت می‌تواند در برخی نقاط جنوب غرب سبب گرد و خاک و کاهش دید افقی شود.

به گفته وظیفه، دریای خزر امروز (۱ اردیبهشت) و خلیج فارس و تنگه هرمز فردا و پس فردا (۲ و ۳ اردیبهشت) مواج خواهند بود.

پیش‌بینی بارش تگرگ در تهران

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران، فردا (۲ اردیبهشت) ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۱ و ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین برای آسمان پایتخت در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) هوای ابری، گاهی همراه با وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و در پاره‌ای نقاط تگرگ پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در روز دوشنبه ۱۸ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha