رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به تشریح فواید رضایت بیماران از طرح سلامت‌یار هلال احمر پرداخت و از جذب ۱۲۰ کمک پرستار در این دانشگاه خبر داد.

رضایت بیماران از سلامت‌یار/کمک پرستاران جدید جذب می‌شوند

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به تشریح فواید رضایت بیماران از طرح سلامت‌یار هلال احمر پرداخت و از جذب ۱۲۰ کمک پرستار در این دانشگاه خبر داد.
 
به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم، دکتر مسعود ناصری‌پور در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت درباره طرح سلامت‌یار که از سوی هلال احمر و با مشارکت وزارت بهداشت به اجرا درآمده بود، اظهار داشت: این طرح در دانشگاه علوم پزشکی ایران در بیمارستان رسول اکرم (ص) به اجرا گذاشته شد که بیمارستان نیز برای این طرح دفتری اختصاص داد و تاکنون نیز براساس بازخوردها؛ بیماران و مردم از این طرح راضی هستند.

وی ادامه داد: در طرح سلامت‌یار؛ داوطلبان هلال‌احمر پیش از حضور در بیمارستان‌ها، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و سپس در بیمارستان‌های دولتی منتخب وزارت بهداشت سازماندهی می‌شوند و در امور غیرپزشکی و به‌صورت داوطلبانه به ارائه خدمت می‌پردازند.

ناصری‌پور تصریح کرد: این طرح، ارائه خدمات داوطلبانه مختلفی همچون حمایت روانی بیماران و همراهانشان، کمک در امور اداری و غیرپزشکی بیماران مانند پذیرش، بستری و ترخیص است که بدین شکل از مشارکت داوطلبان هلال‌احمر که تمایل به ارائه چنین خدماتی دارند، در راستای تقویت روحیه بیماران بستری در بیمارستان‌ها، بدون دخالت آنها در امور درمانی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: طرح سلامت‌یار به‌خصوص برای بیماران شهرستانی و کسانی که همراه ندارند باعث رضایت شده است و تلاش می‌کنیم این طرح در دیگر بیمارستانهای این دانشگاه اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره طرح کمک پرستاران یکساله نیز توضیح داد: ما باید بپذیریم که دچار کمبود پرستار هستیم به‌خصوص در مراکز درمانی شهرستانها، بنابراین طرح کمک پرستار یکساله از طرف وزارت بهداشت تبیین و برای اجرا ارائه شد که با توجه به برخی نواقص روند کار کارشناسی آن را برای اجرا در پیش داریم.

در این زمینه دکتر مبارکی - معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در توضیحات تکمیلی عنوان کرد: تا یکی دو ماه آینده براساس مبانی تعیین شده وزارت بهداشت آزمون فراخوان کمک پرستاران یک‌ساله این دانشگاه برگزار و 120 کمک پرستار برای بیمارستانهایمان جذب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha