مشاور معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 20 مرکز جامع درمان برای بیماران خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی می‌شود،‌گفت: بیماران مبتلا به تالاسمی از این پس می‌توانند داروهای آهن‌زدا را به صورت خوراکی و با کیفیت خوب دریافت کنند.

خبرهای خوش برای بیماران صعب‌العلاج/ 10 دانشگاه موظف به ارائه خدمات جامع به بیماران پروانه‌ای

سلامت نیوز:مشاور معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 20 مرکز جامع درمان برای بیماران خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی می‌شود،‌گفت: بیماران مبتلا به تالاسمی از این پس می‌توانند داروهای آهن‌زدا را به صورت خوراکی و با کیفیت خوب دریافت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس،جمشید کرمانچی  همزمان با برگزاری هفته سلامت در کشور، اظهار داشت: شعار این هفته پوشش همگانی سلامت است که بر همین اساس در حوزه بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص نیز ما برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار داده‌ایم که بخشی از آنها خوشبختانه به مرحله نهایی رسیده است.

وی افزود: دسترسی آحاد مردم، راه‌اندازی مراکز جامع بیماران خاص و محافظت مالی بیماران سه محور اساسی است که در حوزه بیمار‌ی‌های خاص و صعب‌العلاج مدنظر قرار داده‌ایم و بر همین اساس بیماران EB یا پروانه‌ای از این پس می‌توانند خدمات جامعی از 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور دریافت کنند و این خدمات در حوزه‌های پوست، دندان، گوارش، آزمایشگاه و ... بوده و در شهرهایی همچون شیراز، سیستان و بلوچستان و کردستان اجرا می‌شود.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در مدیریت بیماری‌ها ادامه داد: 20 مرکز جامع برای بیماران خاص در دانشگاه‌های سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود و آئین‌نامه این مسئله هفته گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ و در سال جاری در این مراکز به بیماران مبتلا به مشکلات خاص یا صعب‌العلاج با تعرفه دولتی و کیفیت خوب خدمات جامعی ارائه می‌شود.

کرمانچی در مورد محافظت مالی از بیماران گفت:‌در هر بسته جامع خدمت تلاش شد که خدمات در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سیستم دولتی اجرا شود که این مسئله با تعرفه‌های دولتی صورت‌پذیر است تا پرداختی از جیب بیماران به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای کیفیت درمان نیز هماهنگی‌های لازم با اساتید و کمیته‌های علمی در رشته‌های مختلف همچون MS، هموفیلی و تالاسمی به عمل آمده و سیاست‌گذاری‌های لازم در این زمینه نیز ابلاغ شده است.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در مدیریت بیماری‌ها اعلام کرد: همچنین بیماران مبتلا به تالاسمی که پیش از این داروی آهن‌زدا را به صورت تزریقی استفاده می‌کردند با سیاست‌گذاری‌های انجام شده و هماهنگی با شرکت‌های دارویی و سازمان غذا و دارو از این پس می‌توانند نوع خوراکی آن را با کیفیت خوب دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha