بررسی‌های انجمن درمانی بیماری‌های پا در کالیفرنیا حاکیست، زمانی که یک بیمار در بیمارستان یا مرکز درمانی بستری شده و تحت درمان قرار می‌گیرد و پرستاران اقدام به کنترل دمای بدن، فشارخون و وزن او می‌کنند گاهی ممکن است در آخرین مرحله از بیمار بخواهند که جوراب‌های خود را از پاهایش خارج کند.

تغییر در ظاهر پا می‌تواند نشانه یک مشکل جدی باشد

سلامت نیوز:بررسی‌های انجمن درمانی بیماری‌های پا در کالیفرنیا حاکیست، زمانی که یک بیمار در بیمارستان یا مرکز درمانی بستری شده و تحت درمان قرار می‌گیرد و پرستاران اقدام به کنترل دمای بدن، فشارخون و وزن او می‌کنند گاهی ممکن است در آخرین مرحله از بیمار بخواهند که جوراب‌های خود را از پاهایش خارج کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، بروز یک تغییر در پاها چه روی پوست و چه روی ناخن‌ها می‌تواند اولین نشانه از یک مشکل جدی باشد که اگر به موقع تشخیص داده شود زندگی فرد نجات پیدا می‌کند.

کارولین مک‌آلون، یکی از متخصصان انجمن درمانی بیماری‌های پا در کالیفرنیا گفت: پاها اولین اعضای بدن هستند که تحت تاثیر مشکلات عصبی قرار می‌گیرند و در دورترین فاصله از قلب و ستون فقرات واقع شده‌اند. همچنین دلایل دیگری وجود دارند که ثابت می‌کنند نباید از سلامت پاها غافل شد.

وجود رشته‌های مو روی انگشتان پا علامت خوبی به حساب می‌آید زیرا ریزش ناگهانی آنها می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکلی در سیستم گردش خون باشد.

همچنین گرفتگی مکرر پاها یکی دیگر از علایم بیماری می تواند باشد. کمبود ریزمغذی‌ها در بدن و از دست رفتن آب می‌تواند یکی از دلایل گرفتگی مکرر عضلات پا باشد. از دست رفتن آب بدن به گرفتگی ماهیچه‌ها منجر می‌شود. همچنین لازم است فرد نسبت به دریافت پتاسیم، منیزیم و کلسیم اقدام کند زیرا کمبود این مواد مغذی یکی از دلایل گرفتگی عضلات است.

به گزارش اسپوتنیک، کم‌کاری تیروئید شایع‌ترین علت سرد بودن همیشگی پاهاست. همچنین این امکان وجود دارد که فردی حتی تا رسیدن به سن ۴۰ سالگی از ابتلای خود به کم‌کاری تیروئید اطلاع نداشته باشد. متاسفانه سرد بودن پاها حداقل مشکل ناشی از کم‌کاری تیروئید است. این بیماری همچنین می‌تواند موجب ریزش مو، خستگی، افزایش وزن و افسردگی نیز شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha