یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 242072

تصور عامه مردم این است که استفاده از ضد عرق باعث بروز سرطان پستان می شود، آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟ در این مطلب به این سوال پاسخ داده می شود به علاوه چند نکته مهم دیگر درباره سلامت بیان می شود.

آیا مام ضد عرق باعث سرطان پستان می شود؟

سلامت نیوز: تصور عامه مردم این است که استفاده از ضد عرق باعث بروز سرطان پستان می شود، آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟ در این مطلب به این سوال پاسخ داده می شود به علاوه چند نکته مهم دیگر درباره سلامت بیان می شود.

باور اشتباه اول : روزانه باید 8 لیوان آب بنوشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، لازم نیست لیوان های آب خود را بشمارید. محققان دریافته اند افرادی که در زمان تشنگی یک لیوان آب می نوشند، آب کافی برای سالم ماندن دریافت کرده اند. غذاهای سرشار از آب مانند سوپ، میوه ها و سبزی ها و نوشیدنی هایی مانند آبمیوه، چای و قهوه همه مواردی هستند که می توانند در آبرسانی به بدن کمک کنند. در صورتی که ادرار شما زرد تیره است، یا کم به دستشویی می روید، فعالیت زیادی دارید و یا در منطقه گرم زندگی می کنید، به نوشیدن آب بیشتر احتیاج خواهید داشت.


باور اشتباه دوم : تخم مرغ برای قلبتان خوب نیست

خوردن یک یا دو تخم مرغ در افراد سالم خطر بروز بیماری های قلبی را افزایش نمی دهد. بله، زرده تخم مرغ دارای کلسترول است، اما برای اکثر ما میزان کلسترول موجود در هر غذایی به اندازه ترکیب چربی هایی که از غذاهای مختلف می خوریم، بد نیست. علاوه بر این تخم مرغ دارای مواد مغذی مانند امگا 3 است که می تواند خطر بروز بیماری های قلبی را نیز کاهش دهد.


باور اشتباه سوم : استفاده از ضد عرق ها باعث بروز سرطان پستان می شود

برخی محققان معتقدند مواد شیمیایی موجود در ضد عرق ها و خوش بو کننده ها در زیر بغل جذب می شوند. سپس وارد بافت های پستان شده و احتمال بروز سرطان پستان را افزایش می دهند. اما سازمان بین المللی سرطان اعلام کرد که شواهدی در مورد ارتباط بین هیچ محصولی با سرطان پستان وجود ندارد.


باور اشتباه چهارم : سرما باعث سرماخوردگی می شود

شاید اطرافیان شما به این مسئله معتقد باشند، اما مدت زیادی ماندن در سرما باعث بیمار شدن شما نمی شود. تحقیقی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد مردانی که چندین ساعت را در دمای پایین و هوای سرد سپری می کنند، در فعالیت هایی مانند مقابله با ویروس ها در سیستم ایمنی خود بهبود مشاهده خواهند کرد و سلامت سیستم ایمنی آنها نیز تقویت خواهد شد. در حقیقت احتمال بیمار شدن در محیط بسته بیشتر است چرا که در چنین محیطی میکروب ها به سادگی منتقل می شوند.


باور اشتباه پنجم : روزانه به مولتی ویتامین احتیاج دارید

شاید شنیده باشید که مولتی ویتامین ها تشکیل شده از مواد مغذی هستند که در رژیم غذایی شما وجود ندارد. همه محققان با این دیدگاه موافق نیستند. اما اگر پزشک ویتامینی را برای شما تجویز کرد حتما مصرف کنید. و اگر باردار هستید، لازم است فولیک اسید مصرف کنید تا خطر سقط جنین را کاهش دهید. به هرحال بهترین راه برای دریافت مواد مغذی و ویتامین های لازم، انتخاب یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، آجیل ها و روغن های سالم است.


باور اشتباه ششم: صبحانه بخورید تا وزن کم کنید

صبحانه خوردن به برخی مردم کمک می کند وزن کم کنند. صبحانه خوردن باعث کم شدن گرسنگی شده و از خوردن غذا در طول روز پیشگیری می کند. اگر خیلی اهل صبحانه خوردن نیستید، می توانید همچنان لاغر بمانید. تحقیقی که در دانشگاه Cornell انجام شد نشان داد که برخی افرادی که صبحانه نمی خورند، در زمان نهار و شام پرخوری نمی کنند و در روز به میزان 400 کالری کمتر دریافت می کنند. بنابراین نخوردن صبحانه به برخی افراد در کاهش وزن کمک می کند.


باور اشتباه هفتم : مخاط سبز به معنای عفونت است

محتویات بافت های شما نمی تواند جای تست های آزمایشگاهی را بگیرد. بررسی ها نشان داده اند که مخاط سبز یا زرد در برخی عفونت های باکتریایی بیشتر رایج هستند، اما وجود این مخاط نشانه قطعی ابتلا به عفونت نیست.عفونت سینوسی باعث ترشح مخاط شفاف می شود و مخاط مربوط به سرماخوردگی می تواند به سبز تغییر رنگ دهد.


باور اشتباه هشتم : مصرف شکر باعث بیش فعالی کودکان می شود

شکر برای کودکان خوب نیست، اما بررسی ها نشان داده اند مصرف شکر عامل بیش فعالی کودکان، صدمه زدن به دوستان و همکلاسی ها یا عدم تمرکز کودکان نیست. والدین معتقدند بین مصرف شکر و رفتارهای نامناسب فرزندشان ارتباطی وجود دارد، به همین دلیل بعد از مصرف شکر و مواد قندی توسط کودک منتظر رفتار بد از وی هستند، اما در این مورد ارتباطی وجود ندارد.


باور اشتباه نهم : صندلی توالت می تواند شما را بیمار کند

اگر نمی توانید صندلی توالت فرنگی را بپوشانید، مضطرب نشوید. صندلی توالت های فرنگی معمولا کاملا تمیز هستند – در حقیقت دستگیره در، در دستشویی و کف آن بیشتر از آنکه فکر می کنید آلوده هستند، به ویژه به E.coli و ویروس آنفولانزا. توصیه می کنیم قبل از دست زدن به در یا دستگیره در دست خود را با دستمال بپوشانید یا پس از آن هم دستتان را بشویید.


شکستن مفاصل باعث آرتروز می شود

صدای شکستن مفاصل ممکن است اطرافیان شما را آزار دهد، اما این صدا تنها چیزی است که شکستن مفاصل در پی خواهد داشت. ممکن است تصور کنید استخوان ها یا مفاصل به هم مالیده می شوند و باعث تولید صدا می شوند، اما اینطور نیست. این صدا در نتیجه حباب گازی است که بین استخوان ها به وجود آمده و بررسی ها نشان می دهند این صدا ارتباطی به بروز آرتروز ندارد. اما اگر در زمان انجام این کار درد مداوم و شدید احساس می کنید، به پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha