یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 242080

به طور کلی بدن قادر به حل کردن اسید اوریک از طریق خون است. اسید اوریک از طریق ادرار به طور کامل از بین می رود. اما گاهی بدن شما یا اسید اوریک زیادی تولید می‌‌ کند یا قادر به دفع مقدار کمی از آن است.

کاهش سطح اسید اوریک خون با 9 پیشنهاد تغذیه ای!

سلامت نیوز: به طور کلی بدن قادر به حل کردن اسید اوریک از طریق خون است. اسید اوریک از طریق ادرار به طور کامل از بین می رود. اما گاهی بدن شما یا اسید اوریک زیادی تولید می‌‌ کند یا قادر به دفع مقدار کمی از آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت از steptohealth، میزان اسید اوریک بالا در خون عاملی مهم در ابتلا به التهاب مکرر انگشتان دست و ایجاد درد، سنگ کلیه، نقرس، و رسوبات اسید اوریکی در بافت های نرم می شود.

خوشبختانه در کنار مصرف داروها، برخی گزینه های غذایی نیز قادر به کاهش سطوح اسید اوریک خون هستند:

روغن زیتون: انتخاب روغن زیتون به جای روغن نباتی و یا کره نقش مهمی در کاهش اسید اوریک خون دارد. روغن زیتون سرشار از ویتامین ای و آنتی اکسیدان ها است و در کاهش التهاب بدن نیز نقش دارد.

شیر کم چرب: این نوع شیر سبب کاهش جذب مجدد اسیداوریک و از بین رفتن آن از طریق کلیه ها می شود. نوشیدن 1 تا 5 فنجان شیر کم چرب در روز توصیه می شود. شما همچنین می توانید به جای شیر از ماست و سایر محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید.

آب سبزیجات تیره رنگ: خاصیت قلیایی دارد و غنی از ویتامین سی، کلروفیل، و مواد شیمیایی گیاهی است که منجر به سم زدایی از بدن می شود. آب سبزیجات تیره رنگ منبع خوب پروتئین و اسیدهای آمینه است که مصرف آن با لیمو منجر به کاهش اسید اوریک بدن می شود.

کنگر فرنگی: سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و همچنین فیبر و پروتئین است. کنگر فرنگی خاصیت دیورتیک دارد و به همین دلیل سبب دفع اسید اولیک و سایر سموم از طریق ادرار می شود.

پیاز: برای درمان انواع بیماری ها می توان به آن اعتماد کرد ضمن این که یک گزینه غذایی عالی برای کاهش اسید اوریک خون است.

مکمل های ویتامین سی: ویتامین سی می تواند به کاهش سطح اسید اوریک در خون کمک کند. بنابراین، درباره مصرف مکمل ویتامین سی با پزشک خودتان مشورت کنید و در صورت امکان، میزان مصرف این مکمل را به 500 میلی گرم در روز برسانید.

آب: نوشیدن آب به مقدار 2 تا 4 لیتر (8 تا 16 لیوان) در روز، باعث می شود اسید اوریک بیشتری از کلیه ها دفع شود. (حتما 1 لیوان آب، قبل از خواب بنوشید زیر این کار به کم شدن اسید اوریک کمک می کند.) دقت کنید منظور نوشیدن آب است نه هر نوشیدنی دیگری.

سیب: زمانی که از انباشت بیش از حد اسید اوریک در خون رنج می برید، مصرف این میوه را فراموش نکنید. مصرف سیب منجر به از بین بردن تمام سموم اضافی از بدن می شود. علاوه بر این، سرکه سیب سم زدای طبیعی است، و به حذف مواد زائد مانند اسید اوریک بدن کمک می کند.

آب لیمو: خاصیت قلیایی دارد و منجر به خنثی شدن اسید اوریک خون می شود. ویتامین سی موجود در آن نیز منجر به دفع اسید اوریک می شود. صبح ها با معده خالی یک لیوان آب گرم را به همراه لیمو بنوشید و برای چند هفته این کار را تکرار کنید تا شاهد کاهش اسید اوریک خون باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha