عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه با استفاده از روش‌های فیزیوتراپی می‌توان از بی‌اختیاری ادراری پیشگیری و یا آن را درمان کرد، گفت: مؤثر ترین روش درمانی غیردارویی در اختلالات اسکلتی عضلانی، فیزوتراپی است.

درمان بی‌اختیاری‌های ادراری با روش فیزیوتراپی

سلامت نیوز:عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه با استفاده از روش‌های فیزیوتراپی می‌توان از بی‌اختیاری ادراری پیشگیری و یا آن را درمان کرد، گفت: مؤثر ترین روش درمانی غیردارویی در اختلالات اسکلتی عضلانی، فیزوتراپی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بهروز عطارباشی‌مقدم در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی و بیست و نهمین سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران اظهار داشت: بیش از صد مقاله به دبیرخانه این انجمن جهت ارائه در کنگره ارسال شده و 40 مقاله به عنوان پوستر ارائه خواهد شد. همچنین بیش از دو هزار شرکت‌کننده در این کنگره حضور دارند.

وی افزود: فیزیوتراپی در زمینه‌های مختلف بیماری‌ها کاربرد دارد که مشکلات قلبی تنفسی، مشکلات سیستم اعصاب مرکزی محیطی، بیماری‌های زنان، الکتروتراپی، از جمله این زمینه‌ها به شمار می‌رود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه آخرین دستاوردهای علمی دنیا در این کنگره در حوزه فیزیوتراپی ارائه می‌شود، گفت:‌امروزه می‌توان عوارض ناشی از بارداری، بی‌اختیاری اداری و مشکلات حاصل از سکته‌های مغزی را با فیزوتراپی درمان کرد و حتی پیش از ایجاد از آن پیشگیری به عمل آورد.

عطارباشی گفت: بیماران دچار سکته مغزی یا بیمارانی که عمل آنژیوپلاسی قلب انجام داده‌اند در زمان بستری یا دریافت خدمات سرپایی می‌توانند با برنامه‌های فیزیوتراپی عوارض بیماری‌شان را کاهش و کیفیت زندگی را بهتر کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: مؤثرترین روش درمان غیردارویی در اختلالات اسکلت عضلانی، فیزیوتراپی است که با توجه به این حوزه می‌توان از بسیاری از مشکلات بیماران کاست.

در ادامه این نشست ابراهیم انتظاری عضو هیأت علمی انجمن فیزیوتراپی از برگزاری نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی توسط تعداد زیادی شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان خبر داد و گفت: کیفیت تجهیزات فیزیوتراپی تولید داخل قابل قبول است البته برخی از دستگاه‌ها را همچون دستگاه‌های لیزری هنوز موفق به تولید و ساخت آن نشده‌ایم.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha