عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران از انعقاد تفاهم‌نامه این انجمن با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد: براساس این تفاهم‌نامه فیزیوتراپیست‌ها در مدارس مستقر و مشکلات اسکلتی دانش آموزان را بررسی می‌کنند.

هشدار درمورد مشکلات اسکلتی - عضلانی در دانش‌آموزان

سلامت نیوز:عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران از انعقاد تفاهم‌نامه این انجمن با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد: براساس این تفاهم‌نامه فیزیوتراپیست‌ها در مدارس مستقر و مشکلات اسکلتی دانش آموزان را بررسی می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،‌پیام پارسا نژاد در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی و بیست و نهمین سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران به اختلالات اسکلتی عضلانی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: وزن کیف دانش‌آموزان، نوع نشستن، سبک میزهای مدارس، فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان همچنین قد و وزن آنها از جمله مسائلی است که در ایجاد اختلالات اسکلتی عضلانی این قشر تاثیرگذار است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه انجمن فیزیوتراپی با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پرتحرک کمتر دچار اختلالات اسکلتی می‌شوند و از طرفی پیشگیری از این مشکلات و شناسایی به موقع آنها در کاهش این اختلالات موثر است.

عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: براساس این تفاهم‌نامه فیزیوتراپیست‌ها یا در مدارس استقرار یافته و یا در مرکز به دانش‌آموزان خدمات لازم را ارائه می‌دهند و سلامت اسکلتی عضلانی آ‌نها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پارسانژاد با اشاره به دخالت افراد غیرصلاحیت در حوزه فیزیوتراپی هشدار داد و گفت: جهت پیشگیری از این مساله سامانه جامع فیزوتراپیست‌های کشور راه‌اندازی و هموطنان می‌توانند به اسامی فیزیوتراپیست‌ها و مراکز مجاز  از طریق این سامانه دسترسی یابند.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha