درسال جدید ۱۳۶ هزار و ۹۶۵ نوزاد در کشور متولد شده اند.

تولد روزانه هزار و ۴۵۰ نوزاد در کشور/ مردان بیشتر از زنان می میرند

سلامت نیوز: درسال جدید ۱۳۶ هزار و ۹۶۵ نوزاد در کشور متولد شده اند.

                                                          
به گزارش  سلامت نیوز به نقل از میزان،براساس آمار سازمان ثبت احوال همزمان با گذشت ۳۳ روز  از سال جدید به طور متوسط ۱۳۶ هزار و ۹۶۵ نفر در کشور به‌دنیا آمده‌اند و این در حالی است که با احتساب تعداد روز‌های سال به‌طور متوسط روزی ۴ هزار و ۱۵۰ نفر در ایران متولد می شوند.

اگر این امار را به صورت ساعتی مرور کنیم،در هر ساعت  ۱۷۲ نفر  در کشور متولد می شوند.

گفتنی است از تعداد افراد تازه متولدشده در سال ۹۷، ۷۰ هزار و ۱۲۵ نفر پسر و ۶۶ هزار و ۸۳۸ نفر آن‌ها نیز دختر بوده است. این امار همانند سالهای گذشته است و همچنان تعداد پسران متولد شده بیش از دختران است.

طبق آمار به دست آمده ازمیزان مرگ و میر تا دوم اردیبهشت ماه، ۳۳ هزار و ۳۱۸ نفر  در کشور فوت کرده‌اند که به طور میانگین  روزی ۱۰۰۹ نفر از شروع سال جدید تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. بر این اساس به طور متوسط در هر ساعت ۴۲ نفر در ایران فوت می‌کنند.

لازم به ذکر است برطبق آمار تعداد فوت‌شدگان در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۶۵۸ نفر از جمعیت مرگ‌ومیر در سال جاری مرد بوده و به نسبت زنان از درصد بالاتری برخوردار است. در حالیکه تعداد فوت‌شدگان زن در این ایام ۱۵ هزار و ۶۶ نفر اعلام شده است.

براساس آمار‌ها به ازای هر ۴ نوزادی که متولد می‌شود، ۱ نفر جان خود را  از دست می‌دهد و اگر تعداد مرگ ومیر تا پایان سال کاهش نیابد نسبت به سال ۹۵ شاهد افزایش فوت ایرانی‌ها خواهیم بود.  این در حالی است که اگر نرخ باروری و میزان زاد و ولد با همین روند ادامه یابد نسبت به سال ۹۵، میزان تولد کاهش  چشمگیری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha