نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: حاضران در نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ بر این موضوع اتفاق‌نظر داشتند که فناوری و مهندسی محصولات تراریخته را باید حفظ و آن را به صورت پایلوت در کشور اجرایی کرد و دیگر اینکه این محصولات از یک آرم خاصی برخوردار باشند.

اتفاق‌نظر حاضران در نشست کمیسیون اصل ۹۰ بر حفظ فناوری تراریخته و در نظر گرفتن یک آرم برای آن

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: حاضران در نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ بر این موضوع اتفاق‌نظر داشتند که فناوری و مهندسی محصولات تراریخته را باید حفظ و آن را به صورت پایلوت در کشور اجرایی کرد و دیگر اینکه این محصولات از یک آرم خاصی برخوردار باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده طبس در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در نشست امروز که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول و تعدادی از کمیسیون‌های مجلس برگزار شد، موضوع محصولات تراریخته مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما به جمع‌بندی نهایی نرسید و قرار شد ادامه مباحث در جلسه دیگری مطرح و بررسی شود.

وی افزود:‌ در این جلسه که با حضور نمایندگانی از سازمان بازرسی کشور، مؤسسه ملی ژنتیک، مرکز بیوتکنولوژی، دانشگاه تهران، وزارت بهداشت و درمان و مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین نمایندگانی از کمیسیو‌ن‌های کشاورزی، بهداشت و درمان مجلس برگزار شد حاضران در جلسه مطالب خود را مطرح کردند اما بنابر این شد تا ادامه بحث در جلسه دیگری پیگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: در این جلسه حاضران بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که فناوری تراریخته نباید مخدوش شود و باید حفظ شود و اینکه آن را چگونه کشت کنیم و یا نکنیم باید و شاید‌های دیگری است و همه متفق‌القول بودند که این مهندسی به صورت پایلوت اجرا شود و معتقد بودند که نباید ما در این موضوع عقب بمانیم.

امیرحسن‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: بحث کلیدی دیگر این بود که محصولات تراریخته باید یک لیبل یا آرمی داشته باشد که همه بدانند این محصول تراریخته است و مصرف‌کنندگان بدانند چه چیزی را مصرف می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha