دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 242146

دانه‌های این میوه می‌تواند به عنوان جایگزین طبیعی آسپرین کاربرد داشته باشد.

گوجه فرنگی بهتر از آسپرین

سلامت نیوز: دانه‌های این میوه می‌تواند به عنوان جایگزین طبیعی آسپرین کاربرد داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد دانه‌ های گوجه فرنگی می‌توانند به عنوان یک عنصر طبیعی برای داشتن زندگی طولانی‌تر استفاده شوند. ضمن این که به عنوان جایگزین طبیعی آسپرین کاربرد دارد.

دانشمندان در دانه‌های گوجه فرنگی ماده طبیعی را پیدا کردند که می‌تواند با پیشگیری از لخته شدن خون در بدن به گردش طبیعی خون انسان کمک کرده و به نوعی عملکرد قرص آسپرین را شبیه‌سازی کند که بدون رنگ و بدون طعم است این ماده می‌تواند به غذا‌ها اضافه شده و بدون تغییر در مزه و رنگ غذا فواید بسیاری را برای مصرف کنندگان آن به همراه داشته باشد.

مقامات سلامت اتحادیه اروپا نیز خواص این ماده جدید کشف شده توسط دانشمندان انگلیسی را تائید کرده اند.

هم اکنون میلیون‌ها سالمند در سراسر جهان روزانه آسپرین را مصرف می‌کنند تا از لخته شدن خون در بدن خود پیشگیری کنند، این در حالی است که مصرف این دارو می‌تواند عوارض زیادی مانند خونریزی معده و مانند آن را به همراه داشته باشد.

پروفسور آسیم دوتاروی زمانی که سرگرم بررسی فواید غذا‌های مدیترانه‌ای بود این ماده را کشف کرد و معتقد است می‌توان از آن به عنوان جایگزینی برای آسپرین استفاده کرد.

این ماده هم‌اکنون با نام Fruitflow توسط این دانشمند به ثبت رسیده است و آزمایشات نشان می‌دهند ۳ ساعت بعد از مصرف آن گردش خون بدن به حالت یکنواخت درمی آید و اثرات آن تا ۱۸ ساعت در بدن باقی می‌ماند.

خواص گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌کننده ضعف و خستگی، تقویت‌کننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است.

متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به درد‌های مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌کنند.

در ضمن گوجه‌ فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است.

در ضمن با توجه به اینکه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A. است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.

موارد احتیاط:

۱- گوجه فرنگی نارس و کال هضمش سنگین است، لذا خوردن آن باعث دل درد می‌شود.

۲- سرخ کردن زیاد گوجه فرنگی در روغن باعث سنگینی هضم آن می‌شود و روی آتش کباب کردن آن مناسب است.

۳- ماده‌ای سمّی به نام سولانین در گوجه‌فرنگی سبز و نارس وجود دارد که خوردن آن موجب مسمومیت می‌شود و دل پیچه، اسهال و باز شدن مردمک چشم ایجاد را می‌کند.

۴- خوردن گوجه فرنگی، برای بعضی بیمارانی که دچار حساسیت یا آلرژی (خارش بدن، قرمز شدن پوست، آسم، کهیر و...) هستند، ضرر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha