دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

وزیر کشور با اشاره به مشکلات پیش آمده برای فعالیت کوله بران در برخی از استانهای مرزی گفت: دولت با طرح جدیدی که اخیرا به تصویب رسانده بدنبال ساماندهی فعالیت کوله بری در استانهای مرزی است.

رفع مشکل کوله‌بران ظرف یک هفته آینده

سلامت نیوز: وزیر کشور با اشاره به مشکلات پیش آمده برای فعالیت کوله بران در برخی از استانهای مرزی گفت: دولت با طرح جدیدی که اخیرا به تصویب رسانده بدنبال ساماندهی فعالیت کوله بری در استانهای مرزی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، جلسه بررسی آخرین وضعیت بازارچه های مرزی کشور عصر روز گذشته به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه برخی از مواد آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه های غیر رسمی موقت مرزی مورد بازنگری قرار گرفت.

رحمانی فضلی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات پیش آمده برای فعالیت کوله بران تصریح کرد: دولت با طرح جدیدی که اخیرا به تصویب رسانده به دنبال ساماندهی فعالیت کوله بری در استانهای مرزی است.

وی در ادامه افزود: باید براساس برنامه‌ریزی دقیق تعداد کوله بران واقعی که در استان های مورد نظر فعالیت دارند شناسایی شوند تا بر این اساس بتوان نسبت به حل مشکلات آنها اقدام کرد.

وزیر کشور از معاون امنیتی انتظامی این وزارت خانه خواست در جلسه مشترک با استانداران مرزی و دستگاه‌های مسئول ظرف یک هفته آینده موانع پیش روی فعالیت کوله بران در استان‌های مورد نظر را بررسی و راهکارهای پیشنهادی را ارائه کنند.

در ادامه این جلسه موافقت شد تا به ملوانانی که اقدام به ثبت سفارش کالا؛ پر کردن اظهارنامه و حقوق گمرکی و عوارض پرداخت می کنند از تخفیف سود بازرگانی ۲۰ درصد برخوردار شوند و همچنین سوخت لنج ها در آب های مرز جمهوری اسلامی ایران به قیمت داخل کشور فروخته شود که این مصوبه برای طی مراحل قانونی به هیات وزیران ارائه خواهد شد تا به مرحله اجرا برسد.

بر اساس گزارش سایت وزارت کشور، در این جلسه استانداران هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خوزستان، کردستان، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس سازمان توسعه تجارت، جانشین فرماندهی ناجا، فرمانده مرزبانی ناجا و فرمانده نیرو زمینی سپاه و نمایندگانی از گمرک و وزارت اطلاعات حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha