فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با تشریح آخرین وضعیت محیط‌بانان مصدوم پارک ملی دز از پیگیری‌ها برای شناسایی و دستگیری صیادان متخلف ضارب خبر داد.

آخرین پیگیری ها از دستگیری صیادان ضارب محیط‌بانان

سلامت نیوز: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با تشریح آخرین وضعیت محیط‌بانان مصدوم پارک ملی دز از پیگیری‌ها برای شناسایی و دستگیری صیادان متخلف ضارب خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ حسن آقاشیرمحمدی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه در پرونده حمله به محیط‌بانان پارک ملی دز در مرحله اول به درمان کامل محیط‌بانان تأکید داریم، اظهار کرد: عمل جراحی دو تن از محیط‌بانان مصدوم که از ناحیه بازو تیر خورده بودند، روز گذشته با موفقیت انجام شد. یکی از این محیط‌بانان مصدوم در حال انتقال به اهواز است تا وضعیت دقیق آسیب‌دیدگی این مصدوم که از ناحیه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، مشخص شود.

وی ادامه داد: همچنین محیط‌بانی که از ناحیه کتف دچار آسیب شده و مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، در بیمارستان گلستان اهواز مورد عمل جراحی قرار گرفته که با توجه به آسیب‌دیدگی شدید استخوان‌های ترقوه این محیط‌بان احتمال نیاز به پیوند مغز  استخوان وجود داشته باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: روز گذشته، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با سفر به خوزستان و عیادت از محیط‌بانان مصدوم پارک ملی دز، شخصا با حضور در جلسه شورای تأمین خوزستان، پیگیر تعقیب قضایی صیادان ضارب و متخلف شد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری ضاربان آغاز شده است.

آقاشیرمحمدی با اشاره به وقوع تیراندازی‌ها متعدد به سمت محیط‌بانان در گذشته ادامه داد: این بار برای دستگیری و شناسایی ضاربان، عزم خود را جزم کرده‌ایم و این مسأله آنقدر برای ما اهمیت دارد که در جلسه شورای تأمین خوزستان با حضور استاندار و تمام مسئولان انتظامی و قضایی استان و فرماندهی حفاظت محیط زیست کشور، آن را مطرح کرده‌ایم.

وی افزود: استاندار خوزستان با وجود موضوعات متعدد که در شورای تأمین استان مطرح است، وقتی را برای ما اختصاص داده‌اند تا مسأله حمله به محیط‌بانان پارک ملی دز را مطرح کنیم و تمام مسئولان ارشد انتظامی و قضایی استان، قول پیگیری جدی برای دستگیری و شناسایی ضاربان را به ما داده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: امیدواریم که شوری که پیرامون حمله به محیط‌بانان پارک دز و شناسایی و دستگیری ضاربان آن ایجاد شده است، مانند اتفاقات گذشته پس از مدتی نخوابد. خوشبختانه فرمانده حفاظت محیط زیست کشور شخصا پیگیری قضیه شده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha