وزارت آموزش و پرورش شرایط جذب سرباز معلمان برای سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ را اعلام کرد و بر این اساس داوطلبان واجد شرایط که تاریخ اعزام آنها تیر و شهریور باشد ثبت‌نام و امتیازبندی می‌شوند.

آموزش‌وپرورش از بین لیسانسه‌ها سربازمعلم جذب می‌کند/ جزییات بخش‌نامه

سلامت نیوز: وزارت آموزش و پرورش شرایط جذب سرباز معلمان برای سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ را اعلام کرد و بر این اساس داوطلبان واجد شرایط که تاریخ اعزام آنها تیر و شهریور باشد ثبت‌نام و امتیازبندی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، وزارت آموزش و پرورش بخش‌نامه جذب سرباز معلمان برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ را ابلاغ کرد. در این بخشنامه آمده است: داوطلبین واجد شرایط دارای برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آنها تیر و شهریور ۹۸ باشد، ثبت‌نام و امتیازبندی می‌شوند.

جذب و به کارگیری افراد بر مبنای ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس (برابر طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور) انجام گیرد. اداره کل آموزش و پرورش استان مکلف است براساس اعلام نیاز مناطق واولویت‌های تخصیص نیرو مراحل جذب و به کارگیری سرباز معلمان را انجام دهد.

ضمن تامین بخشی از نیروی مورد نیاز مدارس استثنایی از پذیرش رشته‌های پیراپزشکی (ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و...) خودداری شود.

جذب و به کارگیری معلمان وظیفه صرفاً در کلاس‌های درس واحدهای آموزشی مناطق کم‌تر توسعه‌یافته امکان‌پذیر است، لذا به کارگیری افراد مذکور در قسمت‌های اداری، مدارس مناطق شهری و مرکز استان هیچ‌گونه مجوز قانونی ندارد.

فهرست و مدارک افراد حائز شرایط و امتیاز لازم بلافاصله و به صورت روزانه حداکثر تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۹۷ در اختیار هسته گزینش استان قرار گرفته و هماهنگی لازم برای دریافت نظر نهایی حداکثر تا تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۹۷ انجام شود.

جهت حفظ سهمیه جذب استان حتی‌المکان اعلام نظر گزینش قبل از اعلام اسامی پذیرفته شدگان به حوزه ستادی انجام شود. بدیهی است پس از ارسال اسامی به ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا هیچ‌گونه جذب جدید و جایگزین امکان‌پذیر نخواهد بود.

جذب سرباز معلم صرفا از بین دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس انجام می‌شود و اسامی پذیرفته‌ شدگان نهایی مطابق سهمیه تخصیصی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۹۷ به حوزه ستادی ارسال خواهد شد.

داوطلبان باید هنگام ثبت‌نام فرم تعهدنامه رعایت شئونات شغل معلمی و رعایت ضوابط عمومی گزینش در طول مدت خدمت، همچنین فرم پرسش‌نامه اطلاعات فردی گزینش را تکمیل و پس از الصاق یک قطعه عکس به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه و تصویر کارت ملی به مسئول ثبت‌نام تحویل دهند.

داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی، روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند (با تایید اداره کل آموزش و پرورش استان)

مدت خدمت در برنامه معلمان وظیفه ۲ سال تمام است بنابراین مشمولین انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند و باید در این رابطه از متقاضیان تعهد اخذ شود.

ادامه کار معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف ممنوع است و انجام خدمت ضرورت در آموزش و پرورش هیچ‌گونه حق استخدامی یا اشتغال برای افراد ایجاد نمی‌کند.

اعزام افراد به مراکز آموزشی نظامی در تاریخ اول تیر ۹۷ انجام خواهد شد.

درخواست معافیت پزشکی یا تحصیلی سبب لغو اعزام شده و افرادی که از سازمان وظیفه چنین درخواستی داشته‌اند از فهرست معلمان وظیفه کنار گذاشته می‌شوند. بنابراین متقاضیان باید در مهلت ثبت‌نام نسبت به ابطال درخواست معافیت اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha