چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: امروزه آموزش و پرورش با بحران کمبود معلم مواجه است.

بحران کمبود معلم در آموزش و پرورش

سلامت نیوز: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: امروزه آموزش و پرورش با بحران کمبود معلم مواجه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا حاجی‌بابایی صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان همدان، با ذکر نکاتی سال ۹۷ را سالی استثنایی برای اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان برشمرد و گفت: پس از برنامه ششم توسعه، در بودجه سال ۹۷ نیز اقدامات بسیار خوبی برای حمایت بیشتر از آموزش و پرورش انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هزینه پرداخت قبوض آب، برق و گاز از سال ۹۷ به بعد در مدارس آموزش و پرورش رایگان شده است و مدیران مدارس نباید مبالغی بابت این هزینه‌ها از والدین دریافت کنند، خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۷ همچنین یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها کاهش داده شده که معادل ۵ هزار میلیارد تومان است و از این مبلغ ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد آن به آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

 

حاجی‌بابایی از تصویب هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مدرسه‌سازی در بودجه سال ۹۷ برای آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: آموزش و پرورش می‌تواند همه بدهی‌های مدارس خود را به وسیله تهاتر حذف کند.

مدارس تا ۵ سال آینده هوشمندسازی خواهند شد

 

وی به هوشمندسازی مدارس از بودجه سالجاری اشاره کرد و گفت: وزارت اطلاعات موظف شده مدارس حاشیه‌شهر را بدون دریافت هزینه هوشمندسازی کند به طوریکه در طول ۵ سال آینده هیچ مدرسه‌ای بدون هوشمندسازی نخواهد بود همچنین بر اساس مصوبات سالجاری، ۵  مدرسه ۱۲ کلاسه در همدان توسط بنیاد برکت احداث خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی موظف به ایجاد مدرسه و تأمین معلم برای مدارس است، افزود: دولت برای ایجاد مدارس و بیمارستان‌های غیردولتی باید حمایت لازم را از مؤسسان انجام دهد چرا که این دو امر ضروری در کشور هستند.

 

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه ایجاد مدارس غیردولتی هنر نیست و اینکه نتوانسته‌ایم مدارس دولتی را تقویت کنیم، عیب بزرگی است، خاطرنشان کرد: باید مدارس دولتی و غیردولتی از استحکام لازم برخوردار باشند و نباید به مدارسی که از این حیث مشکل دارند، مجوز فعالیت داد.

 

وی با بیان اینکه امروزه آموزش و پرورش با بحران کمبود معلم مواجه است، افزود: از ۵ سال گذشته تا کنون معلمی در آموزش و پرورش استخدام نشده است در حالیکه سالانه ۳۰ هزار معلم از این ارگان بازنشسته شده‌اند.

 

حاجی‌بابایی ادامه داد: متأسفانه در طول سال‌های اخیر کمبود معلم با افزایش شمار دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و یا تعطیلی متوسطه اول و دوم در برخی روستاها جبران شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید از کیفیت کار کاسته شود بلکه باید زمینه‌های لازم برای افزایش جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود، بیان کرد: آموزش و پرورش یک خانه شیشه‌ای زیبا است و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش تلاش کنند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ استخر در همدان در حال احداث هستند، گفت: تمهیدات لازم برای تکمیل و راه‌اندازی ۲ استخر فراهم شده و معادل ۲ میلیارد تومان برای تکمیل این استخرها به حساب نوسازی مدارس واریز شده است که امیدواریم با تأمین مابقی هزینه‌ها اول تیرماه به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha