عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه برخی کشورها تولید و واردات محصولات تراریخته را ممنوع کرده‌اند، گفت: یکی از تاکیدات اعضای حاضر در جلسه اخیر کمیسیون اصل ۹۰ موضوع برچسب‌گذاری(لیبل‌گذاری) بر روی محصولات تراریخته بود.

نامه سازمان بازرسی کل کشور به کمیسیون اصل نود در خصوص تراریخته ها

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه برخی کشورها تولید و واردات محصولات تراریخته را ممنوع کرده‌اند، گفت: یکی از تاکیدات اعضای حاضر در جلسه اخیر کمیسیون اصل ۹۰ موضوع برچسب‌گذاری(لیبل‌گذاری) بر روی محصولات تراریخته بود.


به گزارش سلامت نیوز، فرهاد تجری در گفت‌وگوبا باشگاه خبرنگاران پویا درباره  جلسه اخیر اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با کارشناسان و دستگاههای ذی‌ربط درباره محصولات تراریخته اظهار کرد: این جلسه در روزهای گذشته با حضور تعدادی از کارشناسان و موافقان و مخالفان محصولات تراریخته برگزار شد و طرفین نقطه‌نظرات کارشناسی خود درباره این محصولات را بیان کردند.

وی افزود: موضوع محصولات تراریخته همچنان از سوی نمایندگان و کارشناسان در حال بررسی است و کمیسیون اصل نود نیز مشغول جمع‌بندی این موضوع است که این مهم به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه هنوز موافقت یا مخالفت با تولید محصولات تراریخته انجام نگرفته است، توضیح داد: بعد از پایان جلسه مرتبط با محصولات تراریخته قرار شد تا تحقیقات کارشناسی کاملی انجام شود و بعد از احصا نتایج، تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

تجری تاکید کرد: استماع سخنان موافقان و مخالفان تراریخته و تحقیقات کارشناسی برای این محصولات به دلیل این است که حقوق مردم و سلامت آنها حفظ  شود.



وی در مورد اینکه بسیاری از کشورهای جهان مصرف یا تولید محصولات تراریخته را منع کرده‌اند و ما هنوز هیچ عکس‌العملی قطعی در قبال آن نداشته‌ایم، اظهار کرد: برخی کشورها تولید و واردات این محصولات را ممنوع کرده‌اند و ما نیز نظرات کارشناسی و مستدل در این خصوص را مدنظر قرار می‌دهیم.



عضو کمیسیون اصل نود توضیح داد: یک زمان بحث تولید محصولات تراریخته مطرح می‌شود و یک زمان بحث واردات این محصولات مدنظر است اما در هر صورت باید در خصوص واردات این محصولات هم جمع‌بندی صورت گیرد که آیا این محصولات وارد کشور شود یا اینکه ممانعت از این کار صورت پذیرد.



تجری یکی از دلایل برگزاری جلسه کمیسیون اصل نود با کارشناسان را نامه سازمان بازرسی کل کشور در خصوص محصولات تراریخته دانست و گفت: این جلسه بعد از نامه سازمان بازرسی کشور و اهتمام کمیسیون در رابطه با محصولات تراریخته انجام پذیرفت و به طور حتم بررسی‌ها ادامه می‌یابد.

وی افزود: یکی از تاکیدات اعضای حاضر در جلسه اخیر موضوع برچسب‌گذاری(لیبل گذاری) بر روی محصولات تراریخته بود که امیدواریم تمامی دغدغه‌های مطرح شده در این نشست نهایی شود و بعد از جمع‌بندی هفته‌های آتی، نتیجه کافی درباره محصولات تراریخته گرفته شود.

عضو کمیسیون اصل نود تصریح کرد: در حال حاضر دو موضوع واردات محصولات تراریخته و تولید آن مدنظر نمایندگان و کارشناسان است که به طور حتم برای هر تصمیم‌گیری، نظرات دو طیف موافقان و مخالفان مورد توجه قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha