رئیس انجمن علمی مامایی ایران، با اشاره به خدماتی که در عرصه درمان ناباروی در کشورمان وجود دارد، گفت: تابوی نابارور بودن در ایران شکسته شد.

شکستن تابوی نابارور بودن در ایران/ لزوم حمایت‌های مالی از زوج‌های نابارور توسط دولت

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی مامایی ایران، با اشاره به خدماتی که در عرصه درمان ناباروی در کشورمان وجود دارد، گفت: تابوی نابارور بودن در ایران شکسته شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ناهید خداکرمی در چهارمین کنگره بین المللی تولید مثل اظهارداشت: تلاش های متخصصین زنان و زایمان، ماماها و سایر گروه هایی که در حوزه تولید مثل فعالیت می کنند، باعث شده تا همه خانواده های ایرانی لذت طعم شیرین پدر و مادر شدن را بچشند.

وی افزود: باید مسائل اجتماعی و فرهنگی و همچنین مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت در درون پروتکل های علمی زایمان و درمان ناباروری قرار بگیرد.

خداکرمی در عین حال به چالش ها و آسیب های درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: ما باید مراقب باشیم در مسیر بارداری و زایمان، خطری سلامت زنان جامعه را تهدید نکند. بطور مثال شاهد مرگ مادری 42 ساله بوده ایم که 13 بار IVF شده بود و این مسئله ناشی از فشارهای خانواده ها بر تیم درمان است.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران، تاکید کرد: امروز نمی توانیم خانواده ها را به خاطر درمان ناباروری فقیر کنیم و این وظیفه حاکمیت است که حمایت کند.

وی از درمان ناباروری به عنوان یک کار تیمی نام برد و ادامه داد: در شان جامعه مامایی و متخصصین زنان و زایمان نیست که تعارضات را وارد این حرفه کنیم. زیرا، منافع بیمار بر منافع ما اولویت دارد.  لذا، لازم است که مولفه های فرهنگی و اجتماعی را در عملکرد خودمان بیشتر دخالت داده و اخلاق را تقویت کنیم.

خداکرمی با بیان اینکه تابوی نابارور بودن در ایران شکسته شده است،  تاکید کرد: در واقع نباید هیچ خانواده ای در این زمینه  مورد بهره برداری اقتصادی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha