معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: تاکنون موردی از اپیدمی بیماری در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نداشته‌ایم، اما با توجه به گرم شدن هوا باید با جدیت بیشتری فعالیت کرد و کارها باید به سرعت پیش برود.

نگرانی از اپیدمی بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: تاکنون موردی از اپیدمی بیماری در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نداشته‌ایم، اما با توجه به گرم شدن هوا باید با جدیت بیشتری فعالیت کرد و کارها باید به سرعت پیش برود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را پیگیری آخرین وضعیت زلزله‌زدگان عنوان کرد و افزود: با توجه به نزدیکی فصل گرما نگرانی از احتمال بروز اپیدمی بیماری‌های واگیر در حال افزایش است.
وی تاکید کرد: زلزله قابل پیش بینی نیست، اما بیماری قابل پیش بینی است و باید از هم اکنون فکری برای آن شود.
 
رییسی تصریح کرد: چنانچه نخاله‌های باقی مانده در مناطق زلزله‌زده جمع آوری نشده و فاضلاب مناطق زلزله‌زده ساماندهی نشود، ممکن است اپیدمی بیماری داشته باشیم و در این زمینه نگرانیم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه ایران در حوزه بهداشت و بویژه بحث کنترل بیماری‌های واگیر در منطقه پیشرو است، گفت: در بحث بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت و چاقی دچار مشکل هستیم و به تنهایی نمی‌شود در این زمینه کار کرد و همه باید همکاری کرده و با اصلاح سبک زندگی در این زمینه گام برداشت، اما در بحث بیماری‌های واگیر ایران بسیار موفق بوده و پیشرفت خوبی در این حوزه داشته است.
 
رییسی افزود: امسال اولویت کار و مهم‌ترین برنامه شناسایی فعال مبتلایان سل، مالاریا و HIV ایدز است و بیماریابی در زمینه این سه بیماری را دنبال می‌کنیم.
 
وی افزود: برنامه این است که به جای اینکه منتظر بیمار بمانیم، نقاط آسیب‌پذیر شناسایی شده و سراغ مبتلایان برویم.
 
وی همچنین به پروژه‌های افتتاحی امروز(۵ اردیبهشت) دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: عمده پروژه‌های افتتاح شده در بحث مراکز بیماری‌های رفتاری و در راستای کاهش آسیب است.
 
وی افزود: علی رغم زلزله اخیر در استان همچنان انتظار ما از کرمانشاه به عنوان قطب غرب کشور انتظارات استاندارد است و کرمانشاه باید با قدرت پیش رود.
 
وی افزود: قطعا ما از استان حمایت کرده و اعلام آمادگی می‌کنیم که یک یا دو مرکز دیگر در حوزه مشاوره و درمان بیماری‌های رفتاری در استان راه‌اندازی شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha