پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

رییس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به آسیب‌هایی که مصرف الکل به بیماران مبتلا به هپاتیت سی وارد می‌کند، گفت: در بیماران مبتلا به هپاتیت مزمن سی که الکل می‌نوشند، خطر بروز سیروز (تنبلی کبد) و سرطان کبد بیشتر و زودتر است.

الکل چگونه به کبد آسیب‌ می‌رساند؟

سلامت نیوز:رییس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به آسیب‌هایی که مصرف الکل به بیماران مبتلا به هپاتیت سی وارد می‌کند، گفت: در بیماران مبتلا به هپاتیت مزمن سی که الکل می‌نوشند، خطر بروز سیروز (تنبلی کبد) و سرطان کبد بیشتر و زودتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید موید علویان با اشاره به مضرات مصرف الکل بویژه در بیماران مبتلا به هپاتیت سی، گفت: باید بدانید که مصرف الکل نه‌تنها سبب آسب به کبد می‌شود، بلکه با درمان هپاتیت سی نیز تداخل دارد.
الکل چگونه به کبد آسیب‌ می‌رساند؟

وی افزود: مصرف الکل تولید چربی را در کبد افزایش داده و این موضوع به آسیب کبدی و سیروز منجر می‌شود. باید توجه کرد که مصرف الکل منجر به تداخل در نوسازی کبد می‌شود. حال هرچه مقدار بیشتری الکل مصرف شود، خطر آسیب کبدی هم بیشتر خواهد بود.

علویان با بیان اینکه نوع الکل مصرفی ارتباطی به ایجاد ضایعه ندارد، ادامه داد: باید بدانیم که همه مشروبات الکلی مضر هستند و در صورت ادامه مصرف الکل امکان تجویز دارو جهت کنترل هپاتیت سی وجود ندارد، بنابراین همه نوع مشروب الکلی و مصرف آن به هر مقدار برای کبد مضر است.

وی با بیان اینکه اثرات الکل و هاتیت سی بر کبد با یکدیگر خطر آسیب کبد را دوچندان می‌کنند، گفت: در بیماران مبتلا به هپاتیت مزمن سی که الکل می‌نوشند، خطر بروز سیروز (تنبلی کبد) و سرطان کبد بیشتر و زودتر است،  همچنین خطر مصرف الکل در زنان شدیدتر است.

علویان با بیان اینکه مصرف الکل حتی در مقادیر کم، مضر است، گفت: واقعا مصرف الکل به هر مقدار می‌تواند برای کبد مضر باشد. باید دقت کرد که مصرف الکل خطر مسمومیت با استامینوفن را هم افزایش می‌دهد.



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha