عضو هیات مدیره انجمن دکتری علوم آ‌زمایشگاهی با انتقاد از وضعیت تعرفه‌های علوم آزمایشگاه گفت: افزایش تعرفه ۱۷ درصدی آزمایشگاه‌ها با نرخ تورم همخوانی ندارد.

آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در معرض ورشکستگی

سلامت نیوز:عضو هیات مدیره انجمن دکتری علوم آ‌زمایشگاهی با انتقاد از وضعیت تعرفه‌های علوم آزمایشگاه گفت: افزایش تعرفه ۱۷ درصدی آزمایشگاه‌ها با نرخ تورم همخوانی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید محمدحسن هاشمی مدنی عضو هیات مدیره انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی درخصوص مشکلات آزمایشگاه‌ها توضیح داد: طی سه سال گذشته آزمایشگاه‌ها در وضعیت مناسبی قرار نداشته‌اند و همواره با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از آن‌ها نتوانند تجهیزات خود را به روز کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آزمایشگاه‌ها از بیمه تامین اجتماعی حدود 12 ماه طلب دارند و در سال 96 عملا هیچ دریافتی از این نهاد نداشته‌اند. همچنین بیمه سلامت نیز بدهی خود را از مهرماه سال 96 پرداخت نکرده است.

هاشمی مدنی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که حدود 40د رصد از بیماران مراجعه کننده به آزمایشگاه‌ها دارای دفترچه تامین اجتماعی هستند که این موضوع نشان می‌دهد 40 درصد از آزمایشگاه‌ها مربوط به پرداختی‌های ا ین بیمه است.

عضو هیات مدیره انجمن دکتری علوم آ‌زمایشگاهی گفت: پس از اجرا شدن طرح تحول سلامت مجموع افزایش تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها به نسبت سه سال قبل از اجرا شدن این طرح نشان می‌دهد تعرفه گروه‌های پزشکی 137درصد افزایش داشته و تعرفه آزمایشگاه‌ها تنها با افزایش 17 درصدی مواجه بوده که این موضوع آزمایشگا‌ه‌ها را به سمت ورشکستگی پیش می‌برد.

هاشمی مدنی خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه آزمایشگاه‌ها هیچگاه با افزایش تورم همخوانی نداشته در صورتی که باید توجه کنیم تورم حوزه سلامت به مراتب از تورم عمومی بالا‌تر است.

وی افزود: آزمایشگاه‌های بزرگ که از تجهیزات بیشتری استفاده می‌کنند و تعداد مراجعان آن‌ها زیاد است نیز سال گذشته برای پرداخت حقوق پرسنل و عیدی آن‌ها مجبور به گرفتن وام شدند و حتی تعدادی از آن‌ها در معرض ورشکستگی قرار گرفتند.

هاشمی مدنی در پایان گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا 50 درصد آزمایشگاه‌ها طی 2 یا 3 سال آینده ورشکست خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha