وزیر بهداشت گفت: امیدواریم شهردار جدید نیز اهتمام زیادی در مورد بهداشت و درمان مردم شهر داشته باشد و بتوانیم در مساله درمان و پیشگیری خدمات زیادی ارائه دهیم.

درخواست وزیربهداشت از شهردار جدید تهران برای یکپارچه‌سازی مراکز درمانی مناطق

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: امیدواریم شهردار جدید نیز اهتمام زیادی در مورد بهداشت و درمان مردم شهر داشته باشد و بتوانیم در مساله درمان و پیشگیری خدمات زیادی ارائه دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنادکتر قاضی‌زاده هاشمی، در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی کودکان کار (پرتو) و درمانگاه شهرداری در منطقه ۱۷ در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز درمانی که در حال حاضر در آن ایستاده‌ایم ۱۷ سال پیش ساخته شده است و این در حالی است که مجموعه شهرداری در سراسر شهر خدمات زیادی را طی سال‌های اخیر ارائه کرده است.

وی با بیان این که وزارت بهداشت در طول تاریخ در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت جسم، روان، پیشگیری و ... اقدامات موثری را انجام داده است، اظهار کرد: وزارت بهداشت در قالب مراکز و خانه‌های بهداشت اقدامات خوبی را در سطح محلات انجام داده است.

وزیر بهداشت با بیان این‌که ما برای عرض خسته نباشید به این محل آمده‌ایم، اضافه کرد:خیرین نقش زیادی در ارتقاء حس نوع دوستی و کمک به دیگران دارند که باید از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کنیم.

هاشمی با بیان این که شهرداری تهران در ۱۸ منطقه مراکز درمانی دارد، گفت: شهرداری به وزارت بهداشت کمک می‌کند و ما بیشتر می‌توانیم از آنها کمک بگیریم و از آنها ممنون هستیم که در انجام کارها به ما کمک می‌کنند، اما باید دقت داشته باشیم که بهتر است کارهایمان را با شهرداری تجمیع کنیم چرا که حالا من در این مرکز دیدم که خدمات دندانپزشکی انجام می‌شود و ما هم در درمانگاه‌های خود خدمات این چینین انجام می‌دهیم که بهتر است این خدمات تجمیع شود.

وی با بیان این‌که در گذشته و شهرداری وقت رایزنی‌هایی در این زمینه انجام شده است، افزود: امیدواریم شهردار جدید نیز اهتمام زیادی در مورد بهداشت و درمان مردم شهر داشته باشد، چرا که اگراین مراکز تجمیع و یکپارچه شود می‌توانیم در مساله درمان و پیشگیری خدمات زیادی ارائه دهیم و ما بیش از دیگران معتقد به یکپارچه‌سازی خدمات هستیم.

به گفته وزیر بهداشت اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت سراهای محله آن‌ها را به مرکز جامع خدمات پزشکی تبدیل کنیم اقدام خوبی صورت گرفته است.

نشاط را باید در جامعه افزایش داد

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات ما به دلیل فرار و پراکندگی مسئولیت است، ادامه داد: هر کسی باید در حوزه فعالیت خود اقدام کند و معتقدم راهکار حل مشکلات فعلی، اجتماعی شدن سلامت است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر خشم گسترده در برخی از کودکان کار گفت: خشم عمومی است اما در برخی از افراد از جمله کودکان کار بنا به دلایلی از جمله سرخوردگی اجتماعی بیشتر است و واقعا از همه خواهش می‌کنم که مراقب سلامت روان باشند.

وزیر بهداشت با بیان این‌که نباید امید را از مردم گرفت و باید نشاط را در جامعه افزایش داد، اظهار کرد: القاء ناامیدی و افزایش مطالبات غیرواقعی کاری است که توسط دشمنان پیش گرفته می‌شود. به عنوان مثال پدر هر خانواده بودجه‌ای دارد و اگر توقعات‌مان بیش از حد توان باشد حتما نارضایتی ایجاد می‌کند و باعث ایجاد خشم می‌شود.

هاشمی با بیان این‌که در مورد کودکان کار نیز باید مردم تهران پای کار بیایند چرا که صرفا ارائه‌ خدمات کافی نیست و باید علاوه بر آموزش، همدلی و همراهی نیز وجود داشته باشد، اظهار کرد: به نظر من یکی از اقداماتی که ثواب زیادی دارد این است که به کودکان کار، خانواده‌های نیازمند و غیره توجه ویژه‌ای شود.

ساختار بیمه‌ها نیازمند بازنگری مجدد است

وی به مساله بیمه اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات ما بیمه است، چرا که بیمه‌ها نیز باید ساز و کار علمی خود را داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان با بیان این‌که بیمه‌ها بنگاه‌های اقتصادی هستند که باید درآمد و هزینه آنها با یکدیگر تناسب داشته باشد، گفت: نباید بار زیادی به دوش بیمه‌ها انداخت و یا برعکس. من اعتقاد دارم که ساختار بیمه‌ها نیازمند بازنگری مجدد است و باید مردم حق بیمه بدهند، دولت کمک کند و بیمه‌ها نیز سفره خود را به اندازه پول‌شان پهن کنند که کسری نیاورند، چرا که در حال حاضر یکی از دلایل کاهش اعتبار بیمه‌ها، مساله معوقه است و هر چند همه تلاش می‌کنند که بدهی بیمه‌ها به روز شود، اما هنوز تا هنوز تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و این مساله برای ما نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده است، چرا که گردش اقتصادی را در سلامت تحت تاثیر خود قرار داده است.

هاشمی همچنین در حاشیه افتتاح مرکز جامع زنان کمالی نیز در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه هفته سلامت شاهد بهره برداری از ۷۴۷ پروژه در حوزه بهداشت و درمان در کل کشور بودیم که این پروژه‌ها اغلب به بخش بهداشت، درمان و کارهای تشخیصی مربوط می‌شدند.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته علوم پزشکی البرز اقدمات زیادی برای ارتقا کیفیت و کمیت خدمات درمانی و بهداشتی در استان صورت داده است که افتتاح مرکز جامع زنان کمالی تنها یکی از این موارد است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: با افتتاح این مرکز می‌توان امیدوار بود وضعیت مراقبت از زنان باردار و نوزادان در البرز به میزان قابل توجهی ارتقاء می یابد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمان البرز با کمبود شدیدی در بخش نیروی انسانی مواجه است، ابراز کرد: درست است که دولت به دلایلی علاقه‌مند به افزایش تعداد نیروهای خود در بخش‌های مختلف نیست اما باید به حوزه بهداشت درمان نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بدون شک مراکز درمانی و بهداشتی در تمام کشور برای خدمات‌رسانی مناسب به بیماران نیازمند بکارگیری پرستار، کمک پرستار و نیروهای خدماتی هستند.

حمایت دولت از پروژه‌های زیربنایی بهداشت و درمان

وی با اشاره به حمایت دولت از پروژه‌های زیربنایی بهداشت و درمان گفت: علی رغم محدودیت‌های موجود، دولت حمایت خاصی از این بخش دارد و برای افزایش مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و سایر مراکز مربوط به این بخش تلاش می‌کند.

هاشمی در ادامه گفت: در استان البرز پروژه‌های بسیار مناسبی در حوزه بهداشت و درمان تعریف شده که امید است در آینده نزدیک اجرایی شود.

همچنین هاشمی در حاشیه افتتاح چهار سی تی اسکن و بخش دو آنژیوگرافی بیمارستان رجایی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شاهد تغییر محسوس در شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان البرز بودیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد افتتاح پروژه‌های شاخصی در حوزه بهداشت و درمان البرز بودیم که این بیانگر نگاه ویژه مسئولان به این بخش است.

هاشمی اظهار کرد: بسیاری از این پروژه‌ها در کمتر از یکسال به بهره برداری رسیده‌اند در حالی که اگر چند سال پیش بود، برای افتتاح آن‌ها شاید ۱۸ تا ۲۰ سال زمان لازم بود و هزینه‌های بسیار هنگفتی صرف آن‌ها می‌شد.

وزیر بهداشت در پایان ابراز کرد: همه این پروژه‌ها باعث افزایش کیفی و کمی خدمات رسانی به مردم البرز می‌شود و در نهایت رضایت مردم از دولت را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha