رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: طبق مطالعات انجام شده عملکرد و آگاهی شاغلین حوزه های مختلف پزشکی در راستای حفظ سلامت خود و ایمنی کار شرایط مطلوبی ندارد؛ از این رو لازم است آموزش آنان در دستورکار قرار گیرد.

لزوم آموزش شاغلین حوزه پزشکی در راستای حفظ ایمنی کار

سلامت نیوز:رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: طبق مطالعات انجام شده عملکرد و آگاهی شاغلین حوزه های مختلف پزشکی در راستای حفظ سلامت خود و ایمنی کار شرایط مطلوبی ندارد؛ از این رو لازم است آموزش آنان در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، روز هشتم اردیبهشت ماه مصادف با 28 آوریل، به عنوان روز جهانی بهداشت حرفه ای و ایمنی محیط کار نامگذاری شده است. هدف اصلی این نامگذاری، ارتقای ایمنی و سلامت شغلی در همه محیط های کاری است که باعث افزایش امنیت و سلامت در محیط کار می شود.
انتخاب این روز، اقدامی بین المللی در راستای نهادینه سازی و ارتقای کار سالم و ایمن در محیط های کاری است که حفظ امنیت و کاهش آسیب های جسمی و روانی کارکنان را مقدم بر هر کاری دانسته است و از ابتلای شاغلین به انواع بیماری ها و مخاطرات جلوگیری می کنند.


شبکه هپاتیت ایران روز شنبه به نقل از دکتر سید مؤید علویان به مناسبت روز بهداشت حرفه ای و ایمنی محیط کار اعلام کرد: شاغلین حرف پزشکی به خصوص جراحان، پرستاران بخش های همودیالیز و مراقبت های ویژه، همکاران شاغل در بخش تزریقات و دندانپزشکان همیشه در معرض خطر ابتلا به عفونت های ویروسی همچون ایدز و هپاتیت B و C هستند.


وی افزود: از آنجایی که کنترل هپاتیت بی و ریشه کنی هپاتیت سی تا سال 2030 از اهداف سازمان بهداشت جهانی و ایران است، باید در حفظ سلامت این گروه خاص تلاش بیشتری صورت گیرد؛ از این رو، بازرسی بهداشت کار و نظارت بهداشت حرفه ای در ارتقای دانش و عملکرد شاغلین حرفه های پزشکی و پرستاری حائز اهمیت است.


علویان اظهار کرد: همچنین جامعه ایران در راستای سلامت و کاهش بار بیماری هپاتیت حرکت کرده و در سال های اخیر این کاهش به خصوص در نوجوانان و افراد زیر 24 سال قابل توجه بوده است؛ به گونه ای که یک میلیون و 400 هزار نفر مبتلا به هپاتیت بی و 186 هزار نفر مبتلا به هپاتیت سی در کشور می توانند مانند سایر اقشار جامعه به کار و فعالیت بپردازند.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش دست اندرکاران و مسئولان این عرصه، موانع اشتغال و فعالیت بیماران هپاتیت که عامل اصلی انزوای آنان در جامعه است، مرتفع شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha