رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی از دولت و مجلس خواست نسبت به افزایش مجازات‌ عاملان اسیدپاشی در قانون و محدودیت در دسترسی و خریدوفروش اسید اقدام کنند.

2 خواسته مهم قربانیان اسید‌پاشی از دولت و مجلس

سلامت نیوز: رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی از دولت و مجلس خواست نسبت به افزایش مجازات‌ عاملان اسیدپاشی در قانون و محدودیت در دسترسی و خریدوفروش اسید اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیدکمال فروتن با بیان اینکه درخواست انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی محدودیت در خریدوفروش اسید و نیز افزایش مجازات‌های مربوط به اسیدپاشی در قوانین است، گفـت: متأسفانه امروزه اسید به‌راحتی در دسترس مردم قرار می‌گیرد و تهیه و خرید آن کاری ساده است که در این موضوع باید بازنگری شود و همان‌طور‌که در دسترسی به بسیاری از مواد محدودیت و حتی مجازات‌هایی وجود دارد، درباره اسید نیز چنین تصمیمی گرفته شود.


او از ارائه پیشنهاد این انجمن به دولت برای ارائه لایحه‌ای در‌این‌باره به مجلس خبر داد و گفت: انجمن قربانیان اسیدپاشی نیز در حال تهیه و تنظیم پیشنهادهای خود دراین‌باره است و امیدواریم دولت و مجلس هرچه‌سریع‌تر برای این موضوع تصمیم‌گیری کند.


رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی، خواسته‌ دیگر این انجمن را تشدید مجازات‌های اسیدپاشی دانسته و گفته: بسیاری از اعضای این انجمن که قربانیان هستند، از اینکه عامل اسیدپاشی به آنان مجازات نشده یا مجازات کمی برایش صادر شده احساس خوشایندی ندارند، چراکه تناسب‌نداشتن مجازات با جرم علاوه بر اینکه سبب بازتولید و افزایش آن جرم می‌شود، از سوی دیگر قربانی جرائم را در یک استرس و اضطراب دائمی نگه می‌دارد؛ بنابراین از دولت و مجلس می‌خواهیم نسبت به بازنگری در قانون مجازات‌های مربوط به اسیدپاشی نیز اقدام کنند.


فروتن همچنین درباره وضعیت معصومه جلیل‌پور، قربانی اسیدپاشی تبریز، گفت: انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی پیگیر وضعیت او هست و هفته گذشته نیز اعضای انجمن ملاقاتی با او داشتند که خوشبختانه بنا به گفته پزشک معالج معصومه بدن او مقاومت خوبی داشته، اما آسیب جدی در پی اسیدپاشی به او وارد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha