رییس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت:در مبارزه با مالاریا موفق بوده ایم

سلامت نیوز:دکتر گویا گفت: نظام سلامت در سال های گذشته همواره تلاش کرده است تا خدمات درمانی برای حذف مالاریا را میان مردم به صورت عادلانه تقسیم کند. 

به گزارش وبدا به نقل از ایرنا، دکتر محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز گذشته همزمان با برگزاری آیین روز جهانی مالاریا، اظهار داشت: با وجود موفقیت های نظام سلامت در مبارزه با مالاریا، گزارش دهی از موارد ابتلا به این بیماری حتی از طریق بخش خصوصی در کشور جنبه اجباری دارد.

دکتر گویا خاطرنشان کرد: گرفتن گواهینامه حذف مالاریا منوط به ادامه دار بودن برنامه مبارزه با این بیماری است و به همین علت مبارزه یاد شده مختص دو یا سه استان شرقی کشور نمی شود، بلکه تمام کشور در این مبارزه سهیم هستند. 

وی  بیان داشت: نظام سلامت در سال های گذشته همواره تلاش کرده است تا خدمات درمانی برای حذف مالاریا را میان مردم به صورت عادلانه تقسیم کند. 

رییس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت پیامون شناسایی موارد ابتلا به مالاریا اظهار کرد: هم اکنون اگر یک مورد مالاریا در کشور شناسایی شود، در کوتاه ترین زمان و کمتر از 24 ساعت تمام اقدامات درمانی بیمار انجام می شود. 

دکتر گویا با اشاره به وجود داروهای تقلبی درمان مالاریا در برخی کشورها از جمله کشورهای همسایه تاکید کرد: نه تنها اجازه فروش داروی ضد مالاریا، بدون نظارت دانشگاه های علوم پزشکی کشور را نمی دهیم، بلکه از ورود داروی تقلبی این بیماری به کشور نیز ممانعت می کنیم

وی در خصوص انتقال مالاریا از طریق پشه آنوفل، به تقویت نظام مراقبت حشره شناسی کشور نیز اشاره کرد و آن را از اولویت های برنامه حذف مالاریا برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha