معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه درمان هپاتیت C در ایران برای یک دوره کامل شش ماهه مبلغی حدود ۱۰۰ دلار است، گفت: این رقم در آمریکا و اروپا ۷۰ هزار دلار بوده و بسیاری از این بیماران نیز به دلیل هزینه‌های بالا درمان نمی‌شوند.

معتادان منبع اصلی هپاتیت‌های ویروسی در ایران

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه درمان هپاتیت C در ایران برای یک دوره کامل شش ماهه مبلغی حدود ۱۰۰ دلار است، گفت: این رقم در آمریکا و اروپا ۷۰ هزار دلار بوده و بسیاری از این بیماران نیز به دلیل هزینه‌های بالا درمان نمی‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رضا ملک‌زاده در نشست خبری هفته سلامت گوارش اظهار داشت: با توجه به اهمیت دو بیماری هپاتیت B  و C تمرکز این هفته برای این دو بیماری است.

وی افزود: هپاتیت می‌تواند به علل مختلفی ایجاد شود که یکی از شایع‌ترین علل هپاتیت در ایران، هپاتیت‌های ویروسی به خصوص نوع B و C است و در واقع هپاتیت به معنای وجود التهاب در کبد بوده که در صورت درمان نشدن می‌تواند باعث سیروز کبدی و سرطان کبد شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: هپاتیت B و C از طریق خون آلوده و یا مشتقات خون آلوده به ویروس قابل انتقال است که در گذشته هپاتیت B از مادرانی که بیماری را داشته‌اند به فرزندان منتقل می‌شد، اما با توجه به اینکه همه مادران باردار در ماه‌های اول بارداری از نظر هپاتیت بررسی می‌شوند و همه نوزادان برعلیه هپاتیت B واکسینه می‌شوند انتقال از مادر به فرزند به ندرت صورت می‌گیرد.

رئیس انجمن گوارش کبد ایران عنوان کرد که در حال حاضر اغلب هپاتیت‌های ویروسی به خصوص هپاتیت Cبه علت استفاده مشترک از وسایل تزریقی آلوده و خالکوبی است.

وی گفت:‌ برخی از رفتارهای پرخطر همچون تماس‌های جنسی خارج از خانواده نیز باعث انتقال ایدز و هپاتیت‌های ویروسی می‌شود.

ملک‌زاده با اشاره به ضرورت پیشگیری از هپاتیت گفت:‌ در اکثر موارد هپاتیت قابل پیشگیری است و هپاتیت C با داروهای جدید کاملا قابل درمان است. همچنین استفاده از وسایل تزریقی یکبار مصرف از انتقال هپاتیت‌های ویروسی جلوگیری می‌کند.

ملک‌زاده با تأکید بر اینکه معتادان تزریقی و غیرتزریقی مخزن اصلی هپاتیت به شمار می‌روند، گفت:‌ بر همین اساس، شناسایی و درمان رایگان معتادان برای ریشه‌کنی هپاتیت مدنظر قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در اروپا و آمریکا هزینه درمان هپاتیت C هفتاد هزار دلار است گفت:‌ به همین اساس بسیار از بیماران را درمان نمی‌کنند، ولی در ایران همه بیماران با چندین نوع داروی باکیفیت و مبلغی حدود 100 دلار در یک دوره شش ماهه درمان می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha