یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 243259

بوی آزاردهنده کارخانه روغن نباتی ورامین همچنان اهالی جوانمرد قصاب را آزار می‌دهد.

امان‌های بریده از بوی روغن

سلامت نیوز: بوی آزاردهنده کارخانه روغن نباتی ورامین همچنان اهالی جوانمرد قصاب را آزار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز، همشهری نوشت: این کارخانه بیش از 50سال قدمت دارد و در نزدیکی خیابان فداییان اسلام واقع شده است. با اینکه مدت‌هاست اهالی این محله جنوبی شهر نسبت به بوی آزاردهنده کارخانه معترض هستند اما همچنان این بو، به‌خصوص در ساعات پایانی شب، فضای اطراف را مشمئزکننده و به نوعی آرامش و خواب راحت را از اهالی گرفته است.

یکی از ساکنان منطقه 20که در خیابان غیبی سکونت دارد، از دردسرهای این کارخانه، گفت؛ «کارخانه ورامین نه‌تنها بوی آزاردهنده دارد بلکه به‌خاطر تردد زیاد خودروهای سنگین باعث‌شده آلودگی هوا هم در محله بسیار زیاد شود. گاهی صبح‌های زود هم بوی تند روغن می‌آید و هم بوی دوده گازوییل سوخته.» به گفته او از طرف دیگر آسفالت خیابان‌های فداییان اسلام و غیبی نیز به واسطه عبور و مرور زیاد کامیون‌ها، خیلی سریع آسیب می‌بیند و خیابان‌ها پر از چاله شده است. خانم س.فائق یکی دیگر از ساکنان این محله هم بوی کارخانه را مایه آبروریزی دانست؛ «هر وقت مهمان خانه‌مان می‌آید باید کلی توضیح بدهیم که علت این بو از کجاست. یک‌روز خواهرم مهمان‌مان شد و قصد داشت شب را در منزل ما بخوابد. بنده خدا اصلا پلک روی هم نگذاشت؛ از بس که بو اذیتش کرد. آبرویم رفت.»

 این موارد در حالی مطرح می‌شود که طی مدت‌های اخیر 2عضو شورای شهر تهران در بازدید از منطقه 20و جلسه با مدیران شهری و شورایاران این بخش جنوبی پایتخت، خواستار تصمیم‌گیری سریع برای رفع مشکل کارخانه روغن ورامین شده‌اند.

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در همین ارتباط گفته: « وجود کارخانه روغن نباتی ورامین دراین محله و بروز مشکلات زیست‌محیطی و بوی بد ناشی از آن، امکان زیست در این محله را مشکل کرده است. شهرداری تهران باید برای رفع مشکلات زیست‌محیطی ناشی از وجود کارخانه روغن نباتی ورامین در این محله، اقدام جدی کند.»

البته ناگفته نماند که شهرداری تهران نمی‌تواند به تنهایی برای این منظور اقدام کند. در واقع اداره کل محیط‌زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و فرمانداری نیز باید در این راه همکاری لازم را داشته باشند تا کارخانه موظف به رعایت اصول زیست‌محیطی و رفع آلایندگی و بو شود. اگرچه طبق بند 20ماده 55قانون شهرداری‌ها، اگر آلایندگی کارخانه‌ای محرز شود، مدیریت شهری می‌تواند برای تعطیلی کارخانه وارد عمل شود اما اولا در شرایط فعلی چنین تصمیمی که با بیکاری کارگران همراه می‌شود، منطقی نیست و ثانیا نمونه‌های تعطیلی دیگری بوده‌اند که بعد از توقف فعالیت هیچ تصمیم جدی برای تغییر کاربری آنها صورت نگرفته است؛ مثل کارخانه روغن نباتی قو که اوایل سال گذشته تعطیل شد. گفتنی است کارخانه بهشهر، واقع در کیلومتر 8جاده قدیم کرج نیز مشکل بوی آزاردهنده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha