عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه جوش خوردگی اولیه در شکستگی انگشت و کف دست حدود یک تا دو هفته است، گفت: تاخیر در درمان ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

شایع ترین عضو آسیب پذیر در تروما/ کارگران بیشتر تهدید می شوند

سلامت نیوز:عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه جوش خوردگی اولیه در شکستگی انگشت و کف دست حدود یک تا دو هفته است، گفت: تاخیر در درمان ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر رضا شهریار کامرانی در ارتباط با اشتباهات شایع در تشخیص و درمان جراحی دست و راه‌های جلوگیری از آن، اظهار داشت: دست، شایع‌ترین عضوی است که در تروماها به ویژه نوع صنعتی دچار آسیب می‌شود و این مسئله بیشترین دلیل مراجعات را به پزشکان ارتوپدی به خصوص زمان هایی که ایمنی کار رعایت نمی،شود به خود اختصاص می‌هد.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکردن ایمنی کار علاوه بر این که ممکن است ضایعات دست را به همراه داشته باشد، روزهای خروج کارگران از کار را افزایش می دهد، گفت: این مسئله هزینه‌های نظام سلامت را بیشتر می‌کند که در صورت عدم توجه به درمان این مسئله، روزهای بیکاری کارگران بیشتر شده و فرد برای درمان نیاز به جراحی پیدا می‌کند.

کامرانی عنوان کرد: بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع اشتباهات رایج در تشخیص و درمان جراحی دست و راه های جلوگیری از آن در کنگره جامعه جراحان مدنظر قرار گرفته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه شکستگی‌های انگشت و کف دست همچنین در رفتگی‌های انگشت از شایع‌ترین مشکلات مربوط به دست به ویژه در تروما و تصادفات به شمار می‌رود، افزود: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خود به خود و به مرور زمان مشکلشان حل می‌شود در صورتی که عدم مراجعه بیماران به پزشک سبب می‌شود که یک ضایعه ساده و قابل درمان به یک مسئله غیر قابل درمان و پیچیده تبدیل شود.

کامرانی گفت: کنده‌شدن تاندون خم کننده عمقی انگشت، در معاینه اول شاید مشکلی نباشد ولی این مسئله در صورت عدم توجه سبب مشکلاتی مانند عدم حرکت بند آخر انگشت می‌شود. همچنین ضایعات مفصل فوقانی انگشت به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد عدم توجه به آن سبب عوارض زیاد برای بیمار شده و ممکن بوده ضرورت انجام جراحی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه پزشکان عمومی و برخی از همکاران در اورژانس خط عمل اول مراجعات مردم به دلیل ضایعات دست ناشی از تروما هستند، گفت: گاهی ضایعات انگشت از چشم پزشکان دور می‌ماند. یکی از دلیل ها این است که برخی از همکاران رادیولوژی به جای عکس نیمرخ واقعی، عکس مایل می‌گیرند تا استخوان کف دست و انگشتان روی هم همپوشانی نشده و به تشخیص کمک شود. اما همین کار میتواند مشکلات انگشتان بخصوص در رفتگی و نیمه دررفتگی های مفاصل را از چشم دور نگاه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha