رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 347 مرکز خدمات اورژانس اجتماعی (فوریت های رسیدگی به آسیب های اجتماعی) در کشور فعال است. ایران در ارائه این خدمات در منطقه خاورمیانه پیشرو است و در سایر کشورهای منطقه چنین امکاناتی فراهم نشده است.

ایران با 347 مرکز اورژانس اجتماعی در خاورمیانه پیشتاز است

سلامت نیوز: رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 347 مرکز خدمات اورژانس اجتماعی (فوریت های رسیدگی به آسیب های اجتماعی) در کشور فعال است. ایران در ارائه این خدمات در منطقه خاورمیانه پیشرو است و در سایر کشورهای منطقه چنین امکاناتی فراهم نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که خدمات خود را از طریق خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می دهد و در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می کند.


مردم می توانند خشونت های خانگی به ویژه کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی را با کارشناسان سامانه 123 درمیان بگذارند.
رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا سال 95 حدود 197 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعالیت داشتند و سال گذشته با توجه به الزامات برنامه ششم توسعه در 150 مرکز اورژانس اجتماعی در همه شهرهای بالای 50 هزار نفر، راه اندازی شد و هزار و 700 نفر نیرو نیز در این مراکز جذب شدند.


و هم اکنون در مجموع 347 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به روند رو به رشد آسیب های اجتماعی در کشور، سازمان بهزیستی خدمات متعددی در این زمینه راه اندازی کرده است. تیم سیار خدمات اوژانس اجتماعی یکی از این خدمات است که خودروهای ون مناسب سازی شده در این تیم با گشت زنی در مناطق پر آسیب، خدمات لازم را ارائه می دهند.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار داشت: مراکز مداخله در بحران نیز به صورت سرپایی یا نگهداری موقت، بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی را از طریق ارائه خدمات فوری و تخصصی لازم به افراد آسیب دیده اجتماعی یا در معرض آسیب اجتماعی کاهش می دهد و کنترل می کند.


 جعفری افزود: پایگاه خدمات اجتماعی در حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی نیز با توجه به بستر سلامت اجتماعی موجود در محله و تشکیل تیم های محلی متشکل از نمایندگان مردمی، ریش سفیدان و نمایندگان سازمان های رسمی تلاش می کنند تا نیازها و مشکلات را از زبان مردم بشنوند و آنها را برطرف کنند.
وی تاکید کرد: هر چند در حوزه اورژانس اجتماعی در منطقه پیشرو هستیم اما باید ساختار فیزیکی این مراکز توسعه یابد چرا که امکانات فعلی نمی تواند کشور را به اهداف واقعی مورد نظر و تعریف شده برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha