سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: «طرح حمایت از كولبران در كمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تصویب رسید. تاكنون بیش از ۱۴۱ نماینده طرح حمایت از كولبران را امضا كرده‌اند.

تصویب طرح «حمایت از كولبران» در ۳ كمیسیون مجلس

سلامت نیوز: رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: «طرح حمایت از كولبران در كمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تصویب رسید. تاكنون بیش از ۱۴۱ نماینده طرح حمایت از كولبران را امضا كرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد، این طرح هفته آینده در دستور كار كمیسیون اقتصادی مجلس قرار می‌گیرد كه ان‌شاء‌الله مورد موافقت نمایندگان این كمیسیون هم قرار گیرد. طرح حمایت از كولبران ۹ ماده دارد و یكی از مواد این طرح به اشتغال جوانان در مرز‌های كشور اشاره دارد تا به مرور موضوع كولبری در كشور كنار گذاشته شود.

قانون معابر كولبری در سال ۸۹ از سوی دولت در وزرات كشور اجرا شد و طبق این قانون قرار بود هرساله مبالغی كه از معابر مرزی در اختیار دولت قرار می‌گیرد صرف توسعه، عمران، ایجاد اشتغال و احداث كارخانجات شود، اما متاسفانه باید گفت وزارت كشور منابعی را كه از این محل تاكنون به دست درآورده در جای دیگری خرج كرده است و در واقع در این مدت به جای اینكه منابع صرف اشتغال مرزنشین‌ها شود در جایی دیگر خرج شده است. در طرح حمایت از كولبران به دنبال این هستیم تا این منابع قانونمند شود و این منابع توسط خزانه‌داری كشور مستقیما صرف اشتغال پایدار مرزنشین‌ها شود تا از این طریق هرساله ده درصد كولبران در صنایع و كارخانجات مشغول به كار شوند و به مرور بحث كولبری جای خود را به یك كار مناسب دهد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha