رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:در زمینه پرداخت وام برای ایجاد اشتغال ایثارگران در سال گذشته 165 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفته است و برنامه داریم این رقم را در سال‌جاری به حدود 200 میلیارد تومان افزایش دهیم.

سلامت نیوز:رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:در زمینه پرداخت وام برای ایجاد اشتغال ایثارگران در سال گذشته 165 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفته است و برنامه داریم این رقم را در سال‌جاری به حدود 200 میلیارد تومان افزایش دهیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی شهیدی دیروز در دیدار با اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: 25 درصد سهمیه استخدام‌های دولتی مربوط به ایثارگران است که این سهمیه در طول 5 سال گذشته به‌صورت کامل اجرایی شده است، اما به‌طورکلی مجوزهای استخدامی برای دستگاه‌ها بسیار کاهش یافته است بااین‌حال تا پایان سال 96 بیش از 42 هزار نفر از ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و 9 هزار و 500 نفر نیز در دستگاه‌های غیردولتی و در مجموع 52 هزار نفر استخدام شده‌اند و همچنین در این مدت حدود 40 هزار نفر نیز از طریق ارائه تسهیلات خوداشتغالی دارای شغل شده‌اند.


نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است، اما این نرخ در جامعه ایثارگری در برخی استان‌ها 2 و 2 دهم درصد و در برخی استان‌ها تا 4 درصد است که نشان‌دهنده میزان پایین بیکاری در بین این عزیزان است، اما برای ایجاد اشتغال همین تعداد نیز باید تلاش‌های لازم به کار گرفته شود.

در حال حاضر حدود 67 هزار ایثارگر جویای شغل در کشور هستند که حدود 8 هزار نفر از این تعداد مربوط به فرزندان شهدا و بقیه فرزندان و همسران ایثارگران هستند.رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص حوزه مسکن ایثارگران نیز گفت: یکی از اهداف بنیاد در جهت تأمین معیشت و رفاه ایثارگران کمک به تأمین مسکن مناسب برای این عزیزان است که از سال 92 تا پایان سال 96 بیش از 190 هزار نفر از ایثارگران از تسهیلات مسکن شامل وام بانکی ساخت و خرید مسکن و بیش از 20 هزار مورد از واگذاری زمین یا پرداخت سهم ریالی زمین استفاده کرده‌اند. همچنین از محل منابع خود نیز بیش از 14 هزار نفر از ایثارگران کمک‌های بلاعوض تأمین مسکن دریافت کرده‌اند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با اشاره به موضوع بیمه ایثارگران گفت: بر اساس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بیمه تکمیلی ایثارگران بر عهده دستگاه‌هایی است که ایثارگر در آنها مشغول به کار است، اما در حال حاضر این مسئولیت به‌صورت کامل به بنیاد واگذار شده است که مشکلاتی را در زمینه بودجه در پی داشته است. در حال حاضر نیز شرکت بیمه دی در مناقصه بیمه تکمیلی ایثارگران به‌عنوان شرکت برنده عهده‌دار بیمه تکمیلی این عزیزان است و هم‌اکنون برای ارائه امور درمانی با 10 هزار مرکز درمانی قرارداد امضا کرده است..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha