چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر را در سال جدید هم اجرا می‌کنیم، چراکه معتقدیم چنین طرح‌های بازدارنده‌ای نباید متوقف شوند.

جمع‌آوری ۷۶۰۰معتاد خیابانی طی یک سال

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر را در سال جدید هم اجرا می‌کنیم، چراکه معتقدیم چنین طرح‌های بازدارنده‌ای نباید متوقف شوند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ارمان  انوشیروان محسنی‌بندپی درباره طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر افزود: با اجرای این طرح که در سال گذشته آغاز شد هفت‌هزار و 600 معتاد متجاهر جمع‌آوری شد. او ادامه داد: سال گذشته بیش از هفت‌هزار معتاد متجاهر را مشغول به‌کار کردیم. محسنی ادامه داد: ‌از سال 96 پروتکل‌های درمانی در مراکز ماده 16 تغییر یافته به‌طوری که جنبه اجتماعی و پزشکی را با هم در نظر گرفتیم و معتادان در این مراکز هم خدمات درمانی و پزشکی دریافت می‌کنند، هم خدمات روانی و اجتماعی تا اثربخشی بیشتری را شاهد باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: با پروتکل‌های جدید مدت زمان نگهداری و اقامت این معتادان بیشتر می‌شود، اما در مقابل درمان‌های اجتماع‌محور را افزایش داده‌ایم و رمز پایداری این افراد برای عدم‌مصرف موادمخدر بیشتر می‌شود. به گزارش فارس، محسنی بندپی گفت: ‌برخی معتقدند معتادانی که به مدت دو یا چند هفته در جایی نگهداری می‌شوند، طبیعتا سوءمصرف در آنها پایین آورده می‌شود.

       
 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha