مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی با اشاره به نیازهای افراد معلول گفت: هنوز خیلی از نیازهای افراد دچار اختلالات گفتاری و شنوایی بر زمین مانده است.

هنوز خیلی از نیازهای گفتار درمانی بر زمین مانده است

سلامت نیوز:مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی با اشاره به نیازهای افراد معلول گفت: هنوز خیلی از نیازهای افراد دچار اختلالات گفتاری و شنوایی بر زمین مانده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، کاظم نظم‌ده صبح پنجشنبه در شانزدهمین همایش گفتار درمانی ایران اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی توانبخشی در کشور، یک میلیون و ۴۰۰ هزار معلول را تحت پوشش دارد که درصدی از این افراد دچار آسیب‌های گفتاری و شنوایی هستند.

وی با اشاره به همکاری ۲۳۲ گفتار درمانگر با بهزیستی تأکید کرد: حضور این افراد، توانمندی رشته گفتار درمانی را نشان داده است.

مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی با بیان اینکه هنوز خیلی از نیازهای افراد دچار اختلالات گفتاری و شنوایی بر زمین مانده است، افزود: این در حالی است که تعداد زیادی از گفتار درمانگرها به دنبال فرصت خدمت می‌گردند و انجمن گفتار درمانی می‌بایست حلقه واسط با بهزیستی باشد.

نظم‌ده ادامه داد: ما آماده‌ایم که تعامل بیشتری با انجمن گفتار درمانی برای ارائه خدمات بهتر به افراد دچار اختلالات گفتاری ارائه دهیم.

وی با عنوان این مطلب که اولین اصل در شناسایی توانمندی‌های گفتار درمانگرها، معرفی خودمان است، گفت: باید علم و دانش گفتار درمانگر در جامعه معرفی شود.

مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی با اشاره به وجود ۲۸ هزار مرکز در سطح کشور افزود: در حال حاضر تعدادی از گفتار درمانگرها در این مراکز مشغول خدمت هستند.

نظم‌ده تصریح کرد: ایده‌ها و پیشنهادات‌ را باید گفتار درمانگرها ارائه بدهند، زیرا نیاز افراد با اختلالات گفتاری و شنوایی هنوز بر روی زمین مانده و این فضا را گفتار درمانگرها باید ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha