سخنگوی سازمان ثبت احوال ضمن اشاره به آخرین آمار وقایع حیاتی چهارگانه در سال گذشته گفت: بیش از ۱۱۲ هزار و ۴۰۲ مورد تغییر نام در کشور انجام شده است.

۳۶ سالگی سن میانگین طلاق مردان/ مرگ ۱۲۷ مرد به ازای فوت هر ۱۰۰ زن

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان ثبت احوال ضمن اشاره به آخرین آمار وقایع حیاتی چهارگانه در سال گذشته گفت: بیش از ۱۱۲ هزار و ۴۰۲ مورد تغییر نام در کشور انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، سیف الله ابوترابی در نشست خبری امروز به حذف کپی شناسنامه و کارت ملی اشاره کرد و گفت: این طرح برای آزمایش در استان های سمنان، خوزستان و قم اجرا شد و در حال حاضر سازمان ثبت احوال از لحاظ سخت افزاری این آمادگی را دارد که با همکاری دستگاه ها در استان های مختلف این طرح را گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار نقطه آنلاین در کشور وجود دارد که با سازمان ثبت احوال همکاری می کند، گفت: همچنین ۱۲۰ نهاد و وزارتخانه و دستگاه های دولتی و خصوصی تفاهم نامه امضا کردند به طوری که موقع احراز هویت در این وزارتخانه ها از طریق سامانه ثبت احوال انجام می شود.

ابوترابی با اشاره به اینکه ۱۱۵ میلیون سند هویتی برای افراد زنده و فوت شده تهیه شده است، گفت: با توجه به اطلاع رسانی های به هنگام آخرین آمارها را می توانیم بررسی و تحلیل کنیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: اوراق هویتی ما ضریب امنیتی بالایی دارد و مدارکی که ما صادر می کنیم صددرصد از نظر محتوایی قابل جعل نیست.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۶ بیش از ۴۳ میلیون نفر پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده اند، گفت: همچنین بیش از ۴۲ میلیون نفر ثبت نام خود را تکمیل کرده اند و برای بیش از ۴۰ میلیون نفر کارت صادر شده و حدود همین تعداد به استان ها تحویل داده شده است.

وی به آمار ولادت ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۹۰۸ ولادت به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۶۶ هزار و ۱۳۹ مورد پسر و ۷۲۱ هزار و ۷۶۹ مورد دختر به ثبت رسیده است.

تولد ۱۰۶ پسر به ازای هر ۱۰۰ دختر

ابوترابی گفت: نسبت جمعیتی به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶.۱ پسر به ثبت رسیده که البته این نسبت در دنیا همین است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال  گفت: ۷۷ درصد ولادت‌ها در شهرها و ۲۳ درصد در روستاها به ثبت رسیده و میزان عمومی ولادت در کشور ۱۸.۸ به ازای هر هزار جمعیت است.

مرگ ۱۲۷ مرد به ازای فوت هر ۱۰۰ زن

وی به آمار وفات نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۷۶ هزار و ۸۰۸ مورد وفات به ثبت رسیده که ۲۰۹ هزار و ۴۸۹ مورد مرد و ۱۶۴ هزار و ۹۶۶ مورد زن بوده است. نسبت فوت مردان به زنان ۱۲۷ به ۱۰۰ است که ۷۳.۸ درصد فوت ها در شهرها و ۲۶.۲ درصد در روستاها رخ داده است.

ابوترابی به سه علت اصلی فوت اشاره کرد و گفت: بیماری های قلبی و عروقی با ۳۹.۱ درصد، سرطان ها و تومورها نیز با ۱.۳۰ درصد و بیماری های تنفسی با ۹.۳ درصد به ترتیب سه علت مرگ ایرانی ها بوده است.

وی به آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت امسال اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۶۰۵ هزار و ۴۰۴ مورد ازدواج و ۱۷۶ هزار و ۹۲۴ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: میانگین سن مردان در اولین ازدواج ۲۷.۳ سال و میانگین سن زنان در اولین ازدواج نیز ۲۲.۸ سال بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین میانگین سن مردان در طلاق های ثبت شده ۳۶.۵ سال و میانگین سن زنان در طلاق های ثبت شده ۳۱.۶ سال بوده است.

ابوترابی گفت: میزان عمومی ازدواج در کشور به ازای هر هزار نفر جمعیت ۷۱۶ نفر ثبت شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۵ استان دارای بالاترین میزان ازدواج است، گفت: خراسان شمالی، اردبیل، کردستان، لرستان و خوزستان دارای بیشترین میزان و استان های سمنان، البرز، تهران، بوشهر و اصفهان کمترین ازدواج را به خود اختصاص داده است.

تهران در صدر بیشترین آمار طلاق

وی با اشاره به اینکه میزان عمومی طلاق ۲.۲ به ازای هر هزار نفر ثبت شده است که استان های دارای بیشترین طلاق تهران، کرمانشاه، کردستان، قم و گیلان بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال همچنین استان های ایلام، خراسان جنوبی و هرمزگان را دارای کمترین طلاق ها دانست.

وی در مورد تغییر نام خانوادگی تاکید کرد: در سال گذشته ۲۳۰ هزار و ۴۷ مورد تغییر نام خانوادگی بوده که از این تعداد ۴۶ مورد مغایرت با دستورالعمل ها عنوان شده و بقیه به تصویب رسیده است. همچنین در سال گذشته ۴۲ کمیته مشورتی نام در ستاد سازمان ثبت احوال تشکیل شده که در این کمیته پرونده ۱۴۶۸ متقاضی بررسی شده که ۱۱۱۶ تایید و ۳۰۲ مورد پاسخ منفی داده شده است.

وی به تغییر نام اشاره کرد و گفت: ۱۱۲ هزار و ۴۰۲ مورد در سال گذشته تغییر نام انجام شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت:رقم دریافتی برای کارت هوشمند حداکثر ۳۱ هزار تومان است که ۲۰ هزار تومان به حساب خزانه، ۹ هزار برای تکمیل ثبت نام و تصویربرداری و هزار تومان برای تحویل کارت دریافت می شود و هیچ دفتری حق دریافت بیش از این مقدار را ندارد.

وی تاکید کرد: چنانچه برای صدور کارت هوشمند سازمان برنامه و بودجه اعتبارات کافی را در اختیار ما قرار دهد می توانیم برای ۲۰ میلیون از افراد واجد شرایط فاقد کارت هوشمند را تا پایان سال کارت صادر کنیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha