معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی ٣٥ درصد از علل مرگ افراد ١٥ تا ٤٠ ساله در تهران ضربه مغزی است، اما این موضوع نیاز به بررسی دقیق تر دارد.

35درصد علت مرگ جوانان در تهران ضربه مغزی اعلام می شود

سلامت نیوز:  معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی ٣٥ درصد از علل مرگ افراد ١٥ تا ٤٠ ساله در تهران ضربه مغزی است، اما این موضوع نیاز به بررسی دقیق تر دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، رضا ملک زاده روز یکشنبه در مراسم رونمایی از دستاوردها و محصولات دانش بنیان مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در هتل فردوسی تهران، گفت: علت مرگ برخی افراد گروه سنی ١٥ تا ٣٥ سال در شهر تهران مشخص نیست و این موضوع نیاز به بررسی و تحقیق بیشتر دارد.
وی افزود: اگر چه از طرف سازمان پزشکی قانونی ضربه مغزی دلیل این مرگ ها در تهران اعلام شده است، اما باید متوجه شد در ترافیک یا ساخت و سازها در تهران مواردی مانند برخورد آجر به سر مردم هنگام ساختمان سازی وجود دارد.


معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: باید علت این مرگ ها در تهران را شناسایی کرد چون تابلوی علل مرگ در این شهر بسیار مهم است.
ملک زاده ادامه داد: بر اساس آمار ٣٥ درصد از علل مرگ افراد ١٥ تا ٤٠ ساله در تهران ضربه مغزی است، اما بررسی این موضوع ضرورت دارد.
وی اضافه کرد: باید کارهای مشترکی با سازمان پزشکی قانونی انجام شود تا برخی از این مشکلات و مسائل برای شناسایی بهتر علل مرگ در تهران حل شود.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: یک مساله مهم در سازمان پزشکی قانونی نبود اتوپسی (کالبدشکافی) در ایران است و در همه جای ایران این کار تعطیل شده است. البته اتوپسی برای تحقیقات پزشکی ضروری است.


وی اضافه کرد: ما علاقه مندیم به سوال هایی که در بخش تحقیقات است پاسخ دهیم و آمادگی داریم از طرح های داخلی حمایت کنیم تا اجرا شود.
ملک زاده ادامه داد: باید در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی شرکت های دانش بنیان ایجاد و امکانات مورد نیاز آنها نیز تامین شود، چون بودجه های دولتی محدود است و کارهای مهم را نمی توان با این بودجه ها انجام داد.


در مراسم رونمایی از دستاوردها و محصولات دانش بنیان مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، ذبیح الله خداییان، معاون حقوقی قوه قضائیه، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و جمعی از مدیران و مسئولان وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی حضور داشتند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha