فرماندار کوهرنگ در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان اصفهان مبنی بر اینکه در استان چهارمحال‌ و بختیاری از زاینده‌رود برای طرح‌های توسعه باغات استفاده می‌شود گفت: هر نماینده که گفته دروغ محض گفته است. ما هیچ طرحی برای استفاده از زاینده رود نداریم و برداشت از آن ممنوع است.

نماینده‌ای که گفته چهارمحال‌ و بختیاری آب زاینده‌رود را برداشت می‌کند دروغ محض گفته

سلامت نیوز:  فرماندار کوهرنگ در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان اصفهان مبنی بر اینکه در استان چهارمحال‌ و بختیاری از زاینده‌رود برای طرح‌های توسعه باغات استفاده می‌شود گفت: هر نماینده که گفته دروغ محض گفته است. ما هیچ طرحی برای استفاده از زاینده رود نداریم و برداشت از آن ممنوع است.

به گزارش سلامت نیوز، مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت آبی این شهرستان اظهار کرد: شهرستان کوهرنگ هیچ بهره‌ای از زاینده‌رود نمی‌برد و همه آب آن به استان‌های همجوار می‌رود.

فرماندار کوهرنگ ادامه داد: باید توجه کرد که خشکسالی است و ما پنجاه درصد کاهش بارش را تجربه کرده‌ایم. و الان آبی وجود ندارد. الان تمام یخچال‌های این منطقه به دلیل کمبود بارش و خشکسالی در حال خشک‌شدن هستند.

فرماندار کوهرنگ در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان اصفهان مبنی بر اینکه در استان چهارمحال‌بختیاری از زاینده‌رود برای طرح‌های توسعه باغات استفاده می‌شود گفت: شهرستان کوهرنگ هیچ طرحی که بخواهد از آب زاینده‌رود استفاده کند، اجرا نکرده است. مردم فقط از حقابه‌های قدیمی که داشتند استفاده می‌کنند.

زمان‌پور با تأکید بر اینکه هر نماینده که گفته در استان چهارمحال‌بختیاری از زاینده‌رود برای طرح‌های توسعه باغات استفاده می‌شود دروغ محض گفته است، اضافه کرد: ما هیچ طرحی برای استفاده از زاینده رود نداریم و برداشت از آن ممنوع است.

او گفت: در منطقه ما پنج هزار هکتار دشت است که حق برداشت آب ندارند و ما هیچ تخلفی هم در بحث آب نداشتیم؛ قانون کامل اجرا می‌شود و بحث کم‌آبی مسئله اصفهان و چهارمحال‌ و بختیاری نیست چون کم‌آبی‌ یک بحث کلی است.

فرماندار کوهرنگ گفت: متوسط بارش در منطقه ما 1400 لیتر بوده است که الان علی‌رغم بارش‌های این یک ماه به 700 لیتر کاهش پیدا کرده است و این یعنی بارش‌ها نصف شده است. وقتی بارش نصف شده ما از کجا آب تولید کنیم؟ و این یعنی خشکسالی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha