یک نماینده مجلس، گفت: وزارت بهداشت باید در جهت ممانعت از ایجاد بازار سیاه دارو در ناصرخسرو با دستگاه‌های امنیتی همراهی کند.

داروهای وارداتی نباید از کانال دولتی وارد ناصرخسرو شود

سلامت نیوز:یک نماینده مجلس، گفت: وزارت بهداشت باید در جهت ممانعت از ایجاد بازار سیاه دارو در ناصرخسرو با دستگاه‌های امنیتی همراهی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدجواد جمالی نوبندگانی، در مورد اظهارنظر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه اگر موردی و دارویی در ناصرخسرو بود، قاچاق است و قاچاق قانون و مسئول دارد که مربوط به وزارت بهداشت نیست، افزود: این امر تا حدودی صحیح است، کما اینکه در موردقاچاق ارز نیز با وجود اینکه بررسی بازار ارز در حوزه اختیارات بانک مرکزی است، اما دستگاه‌های امنیتی و نیروی انتظامی متولی اصلی برخورد با قاچاق هستند و باید مشاوره تخصصی در این رابطه به دستگاه‌های مربوطه ارائه دهند.

وی ادامه داد: در حوزه دارو نیز وزارت بهداشت از نیروی امنیتی برای مبارزه با قاچاق یا ممانعت از ایجاد بازار سیاه برخوردار نیست تا بتواند افراد متخلف در این حوزه را دستگیر کند، ولی می‌تواند با دستگاه‌های امنیتی در این زمینه همراهی کند.

این نماینده مجلس یادآورشد: وزارت بهداشت باید به گونه‌ای بر روند ارائه دارو در کشور نظارت کند تا داروهایی که از کانال‌های دولتی با دریافت مجوز از طریق واردات به کشور وارد شده‌اند، وارد بازار آزاد نشوند و در این بخش نقش نظارتی این وزارتخانه به ویژه معاونت غذا و دارو غیر قابل انکار است، بنابراین باید از سرمنشاء مانع از بروز این مشکل شود، کما اینکه نباید بعد از توزیع شیرخشک در بین داروخانه‌ها برخی افراد این محصول را وارد بازار آزاد کنند.

جمالی نوبندگانی با اشاره به داروهایی که بیشتر از سایر داروها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند اظهار کرد: داروی برخی سرطان‌ها یا اغلب داروهایی که به منظور پرورش اندام استفاده می‌شوند که از جمله داروهای هورمونی بوده که دارای عوارض بسیاری نیز هستند.

وی در مورد تاثیر تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز بر افزایش واردات دارو به صورت قاچاق، تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت به صورت کافی و به موقع، بازار را تامین کند، می‌تواند مانع از بروز این مشکل شود، در غیر این صورت قطعا با این معضل مواجه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha